استرداد فسیل برخی حیوانات ایرانی از آمریکا

 دکتر فرهاد دبیری روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: این فسیل ها مربوط به حیواناتی مانند ببر، زرافه و کرگدن هستند که در سال های 53 و 54 در مراغه کشف شده بودند. وی با اشاره به اینکه در سال 64 از دیوان داوری لاهه نسبت به استرداد این فسیل ها درخواست شده بود، افزود: این دادگاه رای خود را مبنی بر استرداد این فسیل ها از آمریکا داده است و نمایندگان آمریکا نیز پذیرفته اند اقدامات لازم را برای برگرداندن آنها به ایران انجام دهند.

دبیری از اعزام دو نماینده به آمریکا برای استرداد این فسیل ها خبر داد و گفت: استرداد آنها پس از اقدامات لازم همچون بسته بندی مناسب به کشور انجام خواهد گرفت.

 اجرای طرح سرشماری جمعیت حیات وحش کشور
دبیری از اجرای طرح سرشماری سراسری جمعیت حیات وحش در کشور خبر داد و گفت: این طرح به منظور دست یابی به آمار دقیق جمعیت وحوش در کشور اجرا شده است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در اجرای این طرح از سازمان های مردم نهاد، برخی شکارچیان مورد اعتماد و سایر دستگاه ها استفاده خواهد شد تا شرایط لازم برای اجرای دقیق و کامل این طرح در کشور فراهم شود.
وی تاکید کرد: بخشنامه مربوط به این موضوع چند روز پیش به تمام ادارات کل سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده تا بتوانیم به آمارهای نسبتا دقیقی در این زمینه دست یابیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا