توسعه کسب و کار نقاط کوانتومی در صنعت روشنایی

راه‌اندازی این بخش جدید، جزئی از راهبرد گسترش کسب و کار شرکت نانوکو است که برای تسریع تجاری‌سازی و توسعه بیشتر این حوزه در سه بازار مهم نمایشگر الکترونیکی، LEDهای روشنایی، تصویربرداری زیستی و انرژی خورشیدی است.

 
به منظور پاسخ‌دهی به نیاز روزافزون نقاط کوانتومی عاری از کادمیم برای استفاده در صنعت روشنایی، شرکت نانوکو (Nanoco) اعلام کرد که یک بخش جدید برای توسعه فناوری CFQD® در صنعت روشنایی راه‌اندازی کرده است. این بخش جدید، جزئی از راهبرد گسترش کسب و کار شرکت نانوکو است که برای تسریع تجاری‌سازی و توسعه بیشتر این حوزه در سه بازار مهم، نمایشگر الکترونیکی، LEDهای روشنایی، تصویربرداری زیستی و انرژی خورشیدی اختصاص یافته است. تورستن اشناز به عنوان مدیر این بخش انتخاب شده است.
مایکل ادلمن، مدیرهامل شرکت نانوکو، می‌گوید: «ما روی تسریع تجاری‌سازی فناوری‌مان در بازارهای هدف متمرکز شده و بخش کسب و کار ویژه‌ای برای صنعت روشنایی اختصاص داده‌ایم. این بخش جایگاه شرکت را هم در بخش نوآوری و هم در توزیع محصولات به مشتریان صنعت روشنایی تثبیت می‌کند. این یک گام مهم در تحول نانوکو است؛ تحولی که نقش فناوری CFQD® را به عنوان فناوری واقعی و پیشرو در صنعت روشنایی ثابت می‌کند.»
کاربرد فناوری نقاط کوانتومی CFQD® در صنعت روشنایی بسیار گسترده است که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
•  نقاط کوانتومی CFQD® به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند بدون قربانی کردن کارایی، رنگ‌های مختلفی ایجاد کنند. این نقاط در جایی که کیفیت رنگ اهمیت بالایی دارد نقش مهمی ایفا می‌کنند. در بخش جراحی، وجود رنگ‌های دقیق می‌تواند فرآیند تشخیص بیماری را دقیق‌تر می‌کند.
•  در بخش کشاورزی، وجود LEDهای روشنایی با رنگ و کارایی خاص می‌تواند عمکرد کلروفیل را بهبود داده به طوری که با مصرف انرژی کمتر، جذب بیشتری انجام شود. استفاده از نقاط کوانتومی می‌تواند پیک جذب را در کلروفیل‌ها به گونه‌ای تغییر دهد که محصول بیشتر و سالم‌تری ایجاد شود.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،شرکت نانوکو تاکنون کوشش‌های بسیاری برای وارد کردن فناوری نقاط کوانتومی CFQD® به بازار کرده است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که با مارل اینترنشنال (Marl International) برای تجاری‌سازی نقاط کوانتومی در صنعت روشنایی وارد همکاری مشترک شده است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا