نقش دانشگاه‌ در تولید کارآفرینان و شکوفایی اقتصادی

این مطالعه که نتایج آن در Journal of Small Business Management  منتشر شده، نشان می‌دهد تحصیل در زمینه کارآفرینی تجربی و ترغیب دانشجویان به تاسیس شرکت‌ بر خلاف ساختار تئوری برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها، اعتمادبه‌نفس و احتمال کارآفرین‌شدن آن‌ها را پس از فارغ‌التحصیل‌شدن افزایش می‌دهد.

در این پژوهش همچنین مشخص شد دانشجویانی که با سطح بالاتر حس خودکارآمدی فارغ‌التحصیل می‌شوند، بیشتر احتمال دارد که شرکت خود را تاسیس کنند و کارمند شرکت دیگری نشوند.

در این پژوهش، تمایلات کارآفرینی دانشجویانی که به دنبال تاسیس شرکت خود بودند، با دانشجویانی که در نظر داشتند کارمند شرکت دیگری شوند و همچنین دانشجویانی مقایسه شد که به دنبال تدریس در کالج‌ و دانشگاه‌ بودند.

در حالت کلی 55.1 درصد پاسخ‌دهندگان قصد داشتند کارمند شرکت دیگری شوند، 32.3 درصد تمایل داشتند شرکت خود را تاسیس کنند و 12.6 درصد نیز می‌خواستند در دانشگاه تدریس کنند.

تاسیس یک شرکت نیازمند حجم کار بالا، قبول مسئولیت و فشارهای مالی است که ممکن است منجر به استرس، نداشتن یک زندگی خصوصی، نداشتن سلامت روانی یا حتی فرسودگی شغلی شود و این مولفه‌ها می‌توانند آزادی و خودمحوری فرد را کاهش دهند و جذابیت کارآفرینی  را برای وی پایین بیاورند.

بر اساس یافته‌های دانشمندان، تمایل زیاد برای تاسیس یک شرکت باید با این حس همراه باشد که دانشجو  در انجام این کار موفق خواهد شد و این که می‌تواند درآمد را کنترل کند.

به گفته محققان، این عقاید با کارهای تجربی در کلاس‌های درس و همچنین  دانشگاه، خانواده و دوستانی بدست می‌آید که شخص کارآفرین را تشویق می‌کنند.

در حال حاضر، شرکت‌های نوبنیان مسئول ایجاد تقریبا تمامی مشاغل جدید و 20 درصد مشاغل بزرگ در امریکا هستند.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا