بیمارستان جامع تخصصی هسته ای در کشور ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی در رونمایی از سانتر یفوژ توبولار درانستیتور پاستوراظهار کرد: جوانان متخصص و غیور این مجموعه شعار ما می توانیم را تحقق بخشیدند و مایه سربلندی وافتخار نظام اسلامی شدند.

وی با اشاره به حمایت های رهبرمعظم انقلاب درحوزه فناوری هسته ای اظهار کرد: با حمایت ها وپشتیبانی های معظم له، جمهوری اسلامی به جایگاه رفیع دست یافته است.

صالحی بیان کرد: به پیشرفت های هسته ای بزرگی دست یافته ایم که دشمنان ما هم اذعان دارند که ما در جایگاه رفیعی قرار داریم و این امر موجب اقتدار وافتخار نظام است. 

وی با اشاره به دستور رییس جمهوری در خصوص معرفی دستاوردهای وتجارب محققان و پژوهشگران این حوزه گفت: در تلاش هستیم تا این کار بزرگ صورت گیرد تا مردم احساس نزدیکی بیشتری با این مجموعه کنند.

** بیمارستان جامع تخصصی هسته ای درکشور ایجاد می شود

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با همکاری و تعامل وزارت بهداشت در تلاش هستیم بیمارستان جامع تخصصی شامل انواع تجهیزات پرتو درمانی را ایجاد کنیم .

وی با اشاره به اینکه خیلی از بیماران نیازمند به پرتو درمانی درحال حاضر به کشورهای دیگر مسافرت می کنند افزود: با ایجاد این مجموعه خدمات مناسبت تری به بیماران ارایه می شود تا شرایط برای آرامش آنان فراهم شود.

وی اظهار کرد: دو شرکت دانش بنیان دراین مجموعه ایجاد شده و درحال ایجاد سه شرکت دانش بنیان دیگر هستیم .

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سبب ایجاد خود باوری در ملت ایران شده است، گفت: استقلال کشور وعدم تصمیم گیری دیگران برای ما از بزرگ ترین دستاوردهای نظام اسلامی است.

وی اظهارکرد: گسترش و نشرارزش های دینی ایجاد مفاهیم علمی و بستر سازی برای این موضوع مهم از دستاوردهای اسلام بوده که همه آنها به ملت ایران برمی گردد.

در نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ،سانتریفیوژ توبولار برای تولید داروهای نوترکیب و انواع واکسن در محل انستیتو پاستور ایران رونمایی شد.

مراسم رونمایی از سانتریفیوژ توبولار همزمان با نهمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انررژی اتمی ایران، دکترحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

سانتریفیوژ توبولار از جمله تجهیزاتی است که جهت جداسازی فاز مایع (محلول) از فاز جامد همراه آن استفاده می شود.

این نوع سانتریفیوژ موارد استفاده گسترده ای در صنایع دارویی و غذایی دارد و برای تولید صنعتی محصولات بیوتکنولوژی شامل داروهای نوترکیب و انواع واکسن به کار می رود.

این سانتریفیوژ در مراحل خالص سازی اولیه پروتئین های نوترکیب با خاصیت دارویی به عنوان مثال – در هاروست بایومس تخمیر داروهایی چون استرپتوکیناز و اینترفرون و در مرحله ترسیب اسیدی در تولید واکسین هپاتیت ب – کاربرد ویژه دارد.

برخی از انواع سانتریفیوژ جهت جداسازی ترکیبات خونی و برخی از آنها نیز در فاز گاز جهت جداسازی ایزوتوپ ها به کار می روند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا