همکاری ایران و لهستان در بازار تجهیزات پزشکی و احداث بیمارستان

 دکتر رسول دیناروند در حاشیه دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان با وزیر بهداشت، گفت: کشور لهستان درگذشته نیز با یک شرکت ایرانی در قشم برای ساخت شتاب‌دهنده خطی همکاری داشته است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز تولید دستگاه‌های شتاب دهنده خطی در مراحل نهایی است، افزود: قرار است بزودی مدارک لازم برای تولید دارو توسط این دستگاه‌ها تحویل کارشناسان سازمان غذا و دارو قرار گیرد تا مجوز  تولید جهت عرضه به بازار داده شود.

دیناروند همچنین، از علاقمندی لهستان برای ورود به بازار تجهیزات پزشکی و تاسیس بیمارستان در کشورمان خبر داد و گفت: با توجه به همکاری که میان یکی از شرکت های داروسازی ایران با کشور لهستان است، از تولید دارو توسط لهستان جهت توسعه بازار دارویی در ایران استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه سلامت، صادراتی به کشور لهستان نداشته ایم، گفت: در حوزه سلامت میزان واردات از کشور لهستان بیش از ۱۰۰ میلیون یورو بوده است.

دیناروند افزود: ما علاقه مند هستیم که کشور لهستان در زمینه تولید دارو با ما همکاری داشته باشد.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، واردات دارو در کشور به داروهای جدید که تولید کنندگان آن در جهان کم هستند، محدود می شود و یکی از دلایل گران بودن این داروا همین محدود بودن تولید کنندگان این داروهاست.

به گزارش مهر،دیناروند افزود: بسیاری از داروهایی که در لهستان تولید می شود در ایران هم تولید می شود و ضرورتی به وارد کردن آنها به کشور نیست. همچنین واردات آنتی بیوتیک به کشور بسیار محدود است و نیاز چندانی به واردات آن به کشور وجود ندارد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر ارزیابی بهداشت از بوفه های مدارس، گفت: انعقاد تفاهم نامه میان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش گام موثری برای رعایت بهداشت و جلوگیری از عرضه مواد غذایی ناسالم در بوفه های مدارس بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا