پیشرفت های علمی کشور در حوزه باروری و درمان ناباروری چشمگیر است

 'عبدالرسول اکبریان' امروز – یکشنبه – در نشست خبری دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون هیچ بیماری از ایران برای مداوا و ادامه درمان در حوزه باروری و ناباروری به خارج از کشور اعزام نمی شود و تمامی مراحل درمان و روش های جدید باروری در کشور توسط متخصصان زنان قابل انجام است.
وی با اشاره به جایگاه رفیع ایران در منطقه خاورمیانه در زمینه زنان و زایمان، ادامه داد: ایران در رشته زنان و مامایی متخصصان بسیاری را تربیت کرده و توانمندی این افراد بر همگان ثابت شده است.
اکبریان با بیان این که در حال حاضر متخصصان زنان و زایمان در دور ترین نقاط کشور نیز به بیماران خدمات رسانی می کنند، گفت : یکی از اقدامات بسیار مناسبی که در حوزه زنان صورت گرفته، معرفی دستگاهی است که با آن می توان غربالگری تست پیشرفته و ناهنجاری های مادرزادی را قبل از تولد و به موقع تشخیص داد.
وی اضافه کرد: یکی از اساتید صاجب نام کشورمان پس از پایان دوره آموزش های مربوط به این دستگاه در خارج از کشور قرار است پس از وارد کردن این دستگاه به کشور، غربالگری تست ناهنجاری های مادر و جنین را به مخاطبان این رشته آموزش دهد.
وی افزود: یکی از موفقیت های به دست آمده در چند سال اخیر، کاهش میزان مرگ و میر مادر و نوزاد است. در واقع ایران جزء کشورهایی است که به شاخص بالا در کاهش مرگ و میر مادر و نوزاد رسیده است. 
اکبریان همچنین گفت : در 30 سال گذشته برگزاری کنگره زنان و مامایی ایران باعث بالارفتن سطح آگاهی و اطلاعات علمی متخصصان و ماماها شده است و هدف اصلی این کنگره ها برقراری ارتباط علمی بین دانشمندان و افراد صاحب نام در کشورهای مختلف جهان است.
وی خاطرنشان کرد که در این رهگذر، موفقیت های بسیار خوبی در زمینه باروری و ناباروری، روش های لقاح مصنوعی، جراحی های زنان، درمان بیماری زنان، سرطان های زنان به دست آمده و با کشورهای آمریکا، اروپا، آلمان و فرانسه ارتباط و تبادل اطلاعات علمی برقرار شده است. 
اکبریان با اشاره به مقالات علمی ارایه شده در حوزه زنان در جهان که نشان از پیشرفت قابل توجه در این حوزه دارد، در این خصوص به انجام جراحی جنین در شکم مادر استناد کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات بسیار موفق پزشکان ایرانی رفع بیماری های مادرزادی جنین است که در حال حاضر یک پزشک مقیم خارج از کشور این جراحی را در داخل شکم مادر انجام می دهد تا در بدو تولد جنین بدون مشکل مادرزادی ادامه حیات دهد.
به گفته اکبریان، سعی بر این است که در صورت فراهم بودن شرایط لازم ، به عنوان یکی از برنامه های دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و زایمان، با اجرای زنده این نوع جراحی، آموزش هایی در این زمینه به مخاطبان داده شود. 
'صفیه شهریاری افشار' متخصص زنان و زایمان نیز بررسی ابعاد اجتماعی و اقتصادی در مقوله آسیب پذیری زنان و تشکیل پنل ایدز و اعتیاد در حاملگی با مشارکت سازمان های زندان ها را از ویژگی های کنگره پیش رو برشمرد. 
'ابوالفضل مهدی زاده' دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران نیز حاملگی های پرخطر را از دیگر محورهای بررسی های این کنگره اعلام کرد و افزود که دو پنل پزشکی قانونی و جراحی های کم تهاجمی و جراحی لاپاراسکوپی به صورت زنده اجرا خواهد شد. 
به گفته وی، میهمانان خارجی این کنگره از آلمان، فرانسه، آمریکا، مصر، سوئد، انگلستان، چک اسلواکی حضور خواهند داشت و اخرین یافته های علمی را با مخاطبان درمیان می گذارند. 
به گزارش ایرنا، دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در روزهای 16 تا 19 مهرماه در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا