نجات کشاورزی در آفریقا با فناوری های ساده و ارزان

دانشمندان و سیاست مداران تنها کسانی نیستند که درباره  تغییرات آب و هوایی در کره زمین هشدار می دهند بلکه کشاورزان نیز این تغییرات را حس کرده اند. تغییرات بارش، دما و سایر الگوهای آب و هوایی کشاورزان را بر آن داشته که روش های کشاورزی خود را تغییر دهند. در حقیقت، تغییرات آب و هوایی تنها یک مجادله علمی نیست بلکه چگونگی انجام کشاورزی نیز در آینده به یکی از مباحث داغ تبدیل خواهد شد.

به این منظور روش هایی که خرده کشاورزان آفریقایی برای کشاورزی اتخاذ می کردند مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاکی از این بود که فناوری های بسیار ساده و ارزان، بیش ترین استقبال را خواهند داشت.

کشاورزی در حال حاضر با تولید مقدار زیادی از گاز های گلخانه ای همراه است. کودهای شیمیایی، محصولات خاک، آفت کش ها، تولیدات دام های زنده و… مسبب ایجاد حدود یک سوم از گاز های گلخانه ای جهان است. در عین حال افزایش دمای هوا اثرات مخربی بر روی کشاورزی و تولید غذا خواهد گذاشت. برخی از دانشمندان در افریقا پیش بینی کرده اند که اگر تغییراتی صورت نگیرد بازده محصولات کشاورزی تا 20 درصد کاهش خواهد داشت.

برخی از دانشمندان راه کار کشاورزی هوشمند را پیشنهاد می کنند که بر مبنای آب و هوا تغییر می کند. در این روش از کود ها و آفت کش ها برای بهره وری بیش تر استفاده می شود همچنین  کشاورزان در کشورهای فقیر از تلفن ها برای دریافت مشاوره های آب و هوایی استفاده می کنند به علاوه از دانه هایی استفاده می شود که در برابر خشکسالی مقاوم تر هستند. برای مطمئن شدن از جواب دهی این روش برای بالا بردن تولیدات کشاورزی از مخلوطی از کود و آفت کش ها استفاده می شود. البته استفاده از این روش ها برای بسیاری از کشاورزان فقیر تنها هزینه و بدهی در پی خواهد داشت و آنها را در شرایط سخت تری قرار خواهد داد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا