جایزه مصطفی(ص) ظرفیت برابری با نوبل را دارد

آیت الله محمد محمدی ری شهری دربازدید از پارک فناوری پردیس معاونت علمی افزود:پارک فناوری پردیس معاونت علمی به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین پارک علم و فناوری کشور، پتانسیل زیادی در زمینه تولید علم دارد.

وی با اشاره به تلاش ها و فعالیت هایی که در حوزه علم در کشور صورت می گیرد، تاکید کرد: این نوع حرکت های علمی که در بستر پارک فناوری پردیس معاونت علمی شکل گرفته است قابل تحسین و تقدیر است چرا که رشد در حوزه علم موجب بالندگی نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
آیت الله ری شهری در این بازدید با نحوه فعالیت ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک مطلع و با فناوری های نوین درحوزه طراحی و تولید نانوسکوپ، فناوری تبدیل علم به بازی در حوزه دانش آموزی و استفاده از ابزارهای نوین در حوزه های آموزش دین آشنا شد.
وی اظهار کرد: این حرکت علمی که با نام پیغمبر منقوش شده است بسیار اتفاق مهمی است و باید ماندگار شود.
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تاکید کرد: برگزاری چنین فعالیتی از سوی جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات است که این رویداد فقط برای مسلمانان جهان اختصاص داده شده است.
براساس سند اجرایی جایزه مصطفی(ص)، پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیت دبیرخانه دائمی جایزه و فرآیندهای اجرایی را برعهده دارد.
دکتر سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست گذاری این جایزه است.
جایزه مصطفی (ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اعطا می شود ضمن اینکه این جایزه در سال جاری برای نخستین بار با هدف ترویج و تشویق علم آموزی و پژوهش در کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (OIC) اهدا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به منظور آشنایی با زیرساخت های فناوری و شرکت های دانش بنیان از پارک فناوری پردیس در بازدید یک روزه بر تقویت بسترهای علمی و تولید ثروت از دانش تاکید کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا