کنترل هوشمند مصرف دارو در بیماران

 به تازگی پزشکان نوعی داروی هوشمند مخصوص نگهداری از بیماران مبتلا به شیزوفرنی و آلزایمر ساخته‌اند که می‌تواند نقش موثری در کنترل حالت بیماری در مبتلایان توسط پزشکان، مراقبان و اعضای خانواده بیماران داشته باشد. 
 
گفتنی است، یکی از معضلات امروزه دنیای پزشکی فراموش کردن خوردن وعده دارو و یا عدم مصرف به عمد آن توسط بیمار بویژه در بیماری‌های مرتبط با اعصاب و روان است. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این تکنولوژی که سازمان جهانی FDA نیز با مطالعه و مجوز ساخت جهانی آن موافقت کرده است، داروی مبتلایان به شیزوفرنی به آلزایمر و بیماری‌هایی از این دسته دارای یک سنسور میکروسکوپی بسیار کوچک است که پس از ورود به بدن در اثر واکنش با اسید معده فعال می‌شود و می‌تواند اطلاعات مفیدی از جمله زمان خوردن دارو، خوردن آن، دمای بدن، وضعیت هورمونی بیمار و اطلاعاتی از این دست را در اختیار پزشکان از طریق یک نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراه و نیز مراقبان بیمار بگزارد. 
 
کنترل هوشمند مصرف دارو مخصوص بیماران   تصاویر
مخترعان این طرح البته اعلام کرده‌اند مصرف این نوع دارو با رضایت بیمار و اطلاع در خصوص دارو به افراد انجام خواهد شد. 
 
این سنسور می‌تواند با اطلاع به پزشکان و اتخاذ تصمیمات درمانی در خصوص رعایت نکات درمانی توسط بیمار و حتی میزان اثرگذاری دارو مانع از بروز حملات بیماری‌هایی چون حملات جنون، اختلالات مربوط به بیماری دو قطبی، حملات اسکیزوفرنی و حتی جلوگیری از پیشرفت بیماری افسردگی در بزرگسالان شود. 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران،مصرف این دارو همچنین می‌تواند کمکی موثر به مبتلایان به بیماری آلزایمر باشد که اغلب مصرف داروی خود را فراموش می‌کنند. 
 
در حال حاضر در دنیا میلیاردها دلار مصرف نگهداری، مراقبت‌ و کنترل مبتلایان به انواع بیماری‌های اعصاب و روان می‌شود و استفاده از این دارو می‌تواند یک تحول مثبت باشد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا