کلینیک های طب سنتی در 20 استان راه اندازی می شود

 دکتر محمود خدادوست در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جانمایی مکان این کلینیک ها در بسیاری از این استان ها انجام شده و مسوولان مربوطه منتظرند که نقشه ها نهایی و به آنها ابلاغ شود تا عملیات اجرایی را برای ساخت کلینیک های طب سنتی آغاز کنند. وی با بیان اینکه ممکن است برخی از استان ها فضای مناسب برای راه اندازی این کلینیک ها را داشته باشند که پس از بازسازی بتوانند از آن به عنوان کلینیک طب سنتی استفاده کنند، افزود: به طور کلی درصدد هستیم از معماری سنتی و اسلامی برای ساخت این مکان ها بهره ببریم.

خدادوست خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ترویج طب سنتی و نهادینه شدن آن در جامعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم راه اندازی کلینیک های طب سنتی، گامی اساسی در راستای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه باشد.
وی با اشاره به اینکه اساس کار طب سنتی بر درمان طبیعی و سنتی استوار است، گفت: با این حال در کلینیک های طب سنتی، پزشکان در صورت نیاز از طب رایج نیز بهره می گیرند و برای حفظ سلامت افراد آزمایش های پاراکلینیکی رایج تجویز کنند.
معاون وزیر بهداشت راه اندازی دانشکده طب و دین در استان قم را نیز یادآور شد و گفت: استفاده از ظرفیت اسلامی، دینی و آیات و روایت برای افزایش سلامت، امری پسندیده و معقول است. خدادوست اظهار کرد: مواردی راکه با موزاین شرع ما مطابقت داشته باشد، اسلامی می دانیم؛ بر همین اساس استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا برای حفظ سلامتی افراد، اسلامی تلقی می شود و تلاش می کنیم از آنها بهره مند شویم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا