پارک های علم وفناوری ایران در ردیف برترین های منطقه و آماده ورود شرکت های خارجی

دکتر وحید احمدی درنشست روسای پارک های علم و فناوری و وزیر علوم در مورد شرایط ورود شرکت های خارجی در پارک های علم و فناوری ایران افزود: کشور در ردیف اول و دوم قرار دارد و ترکیه نیز همین وضعیت را دارد ولی بقیه کشور ها فاصله بسیار دارند.
وی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: خوشبختانه با فضای ایجاد شده و مذاکرات انجام شده ، اغلب کشورها و شرکت های خارجی آمادگی حضور درپارک های علم و فناوری ایران را دارند و به همین منوال ایران نیز این آمادگی را دارد.
وی اظهارکرد: با سیاست کلان دولت، این آمادگی درزمینه فراهم کردن زمینه رفت وآمد و رفع مشکلات در این زمینه و نیز ارایه تسهیلات به شرکت های خارجی برای حضوردر پارک های علم و فناوری وجود دارد.
احمدی ابراز امیدواری کرد:با فضای ایجاد شده شاهد حضور شرکت های بزرگ بین المللی ومنطقه در پارک های علم و فناوری کشور باشیم. بازار منطقه ، بازاربسیار بزرگی است اکنون در ارمنستان، عراق ، آسیای میانه بازارخوبی برای محصولات ایرانی وجود دارد لذا برقراری ارتباط با شرکت های بزرگ، برای تداوم سرمایه گذاری ها و کسب فناوری از شرکت های بزرگ ضروری بوده و همچنین برای توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان با کشورهای همسایه باید مورد توجه باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا