25 میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان در سال 93

به گزارش ایرنا، دکتر وحید احمدی روز سه شنبه در نشست خبری دستاوردهای شورای عالی عتف و چشم انداز آتی این شورا با اعلام این خبر، گفت: این رقم، عدد بزرگی است که انتظار می رود افزایش یابد.
وی افزود:این در حالی است که صادرات محصولات دانش بنیان در سال های قبل حدود چهار تا پنج میلیون دلار بوده است اما در سال 93 به 25 میلیون دلار رسیده است.
وی با اشاره به ورود سرمایه گذاران بین المللی به کشور گفت: ورود این سرمایه گذاران هم سبب استفاده از سرمایه گذاری و هم انتقال فناوری می شود. 
معاون پژوهشی وزیر علوم حمایت از صادرات محصولات دانش بنیان، تسهیل قوانین و مقررات در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان و برداشت موانع موجود در سر راه صادرات محصولات دانش بنیان را از مهمترین برنامه های معاونت پژوهشی وزارت علوم عنوان کرد.
دکتر احمدی گفت:یکی از خلاهای سال های قبل، عدم ارتباط با فضای بیرون بود که این فضا ایجاد شد و این ارتباطات با کشورهای منطقه ایجاد شده است.
دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص طرح های کلان ملی نیز گفت:تاکنون اعتبارات پرداخت شده به طرح های کلان ملی حدود چهار و نیم درصد بوده است و این طرح ها حدود پنج و نیم درصد پیشرفت داشته اند اما با این حال این طرح ها از برنامه عقب هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که پرداخت ها به طرح های کلان ملی به درستی انجام شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا