ارائه خدمات به زائران اربعین توسط دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی

حجت الاسلام والمسلمین خدیوی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در آیین رونمایی از پوستر اولین سوگواره بین‌المللی روایت اربعین ویژه دانشجویان جهان اسلام، ضمن تقدیر از حمایت‌های رییس دانشگاه از برنامه‌های فرهنگی گفت: پیاده روی اربعین، پدیده‌ای بی نظیر در تاریخ بشری است که از عظمت، معنویت و ویژگی‌های مردمی برای اعتلای کلمه توحید برخوردار است.

وی با اشاره به نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در روایتگری عاشورا یادآور شد که بسیاری از افراد در طول تاریخ جان خود را  برای زنده نگهداشتن روایت اربعین از دست دادند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین حسینی  در مسیری به طول ۸۰ کلیومتر با حضور زایران  کشورهای مختلف جهان گفت: میلیونها انسان عاشق اهل بیت‌(ع) در این مسیر زیبایی‌ها و خاطرات بی نظیری را خلق می کنند و به نمایش می گذارند.

وی با تاسف از سکوت رسانه‌های غربی درخصوص این پدیده عظیم جهان اسلام خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین یک رسانه بی‌همتا و یک فریاد بلند در مقابل هیاهیوی شیاطین بر علیه بشریت است و پاسخگوی سوالات بسیاری در این راستا است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خدمت رسانی به زایران اربعین در موکب ها توسط خادمان عراقی و ایرانی و سایر کشورها  را ستودنی برشمرد و  به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی توسط دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی در موکب نجف به زایران اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش دانشگاهیان علوم پزشکی شهید بهشتی برای مشارکت در کارهای فرهنگی خاطرنشان کرد که اولین سوگواره بین المللی روایت اربعین به منظور ثبت وقایع و رویدادهای این پیاده روی عظیم راه اندازی شده است.

به گفته وی، ثبت آثار در وبسایت این سوگواره بین المللی به زبان‌های مختلف(عربی، انگلیسی، فارسی و … ) امکان پذیر است و تمام افراد شرکت کننده در پیاده روی یا حتی جاماندگان  اربعین می توانند آثار خود را در قالب عکس، کلیپ، مستند کوتاه، خاطره صوتی، پادکست، خاطره، سفرنامه، شعر، گرافیک و تصویرسازی ثبت و ضبط کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خدیوی خاطرنشان کرد علاقه‌مندان تا ۲۲ مهرماه فرصت دارند خاطرات و آثار خود را در وب سایت www.revayatarbaeen.com  ثبت و ضبط کنند .

به گفته وی، آثار ارسالی توسط داوران مورد بررسی قرار می گیرد و پس از داوری به  آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا