انتقال کلیه پروژه های فضائی روسیه به پایگاه فضائی Plesetsk

سینا پرس : آلکسی زولوتوکین  Alexey Zolotukhin سخنگوی نیروی دفاع فضائی روسیه اعلام کرد : " نسل جدید فضاپیماهای روسیه که قرار است پس از ماه فوریه سال 2015 به ماموریت های فضائی اعزام شوند ، همگی از  مرکز فضائی Plesetsk در منطقه  Arkhangelsk واقع در شمال غرب روسیه اعزام خواهند شد . به همین دلیل کلیه  کارکنان ، خدمه فنی و پرسنل پایگاه فضائی Plesetsk عملیات تخلیه و حمل و نقل فضاپیماهای نسل جدید را به قسمت فنی راکت های ماهواره بر Soyuz-2 آغاز کرده اند . "

این مقام ارشد سازمان فضائی روسیه تصریح کرد : " خدمه این مرکز در حال بررسی و آزمایش های مربوط به عملیات های هدایت و کنترل  ماهواره ها و بررسی روند اعزام ان ها توسط راکت های Soyuz-2 هستند .  بر این اساس ما پیش بینی می کنیم در سال جاری ، نخستین عملیات پرتاب ماهواره از ایستگاه فضائی Plesetsk انجام شود . "

وی در ادامه سخنانش افزود : " پیش از این و در سال 2014 میلادی متخصصان سازمان فضائی و نیروی دفاع فضائی روسیه ، در بخش های فنی و هدایت سی و سه عملیات پرتاب ماهواره و فضاپیما از پایگاه های فضائی Plesetsk و بایکونور همکاری داشته اند . "

این موضوع نشان دهنده کسب تجربه کافی توسط این افراد بوده و با توجه به اتمام مراحل احداث پایگاه فضائی جدید در خاک روسیه ، این کشور ترجیح می دهد ماموریت ها و عملیات های فضائی خود را از پایگاه فضائی بایکونور در قزاقستان به داخل خاک روسیه منتقل کند .

بر اساس اظهارات آلکسی زولوتوکین : " نیروی دفاع فضائی روسیه هم اکنون در حال اجرای برنامه های مرتبط با توسعه علوم فضائی بوده و در این راستا طراحی بیست پروژه با هدف ساخت نمونه های جدید و سیستم های نوین سنجش فضائی و کنترل تجهیزات در حال انجام است .

یکی از مهمترین این برنامه ها ، توسعه نظام یکپارچه سازی نسل جدید  سنجش فضائی است که در این پروژه از یک سیستم بسیار مدرن و پیشرفته سنجش از راه دور با قابلیت دریافت و پردازش اطلاعات استفاده شده است .  این پروژه می تواند در کارکرد سیستم موقعیت یاب جهانی گلوناس بسیار موثر بوده و موجب بهبود عملکرد آن شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا