آغاز فعالیت جهاددانشگاهی خراسان رضوی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های سرطان

 دکتر سیدخسرو شمسیان با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود شاهد یک سونامی در خصوص بیماری سرطان باشیم، از این رو با توجه به توانمندی‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های سرطان ورود پیدا خواهیم کرد.

وی به راه اندازی شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان در جهاددانشگاهی اشاره و  تصریح کرد: در زمینه تشخیص زودهنگام سرطان پستان با توجه به مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی و همچنین گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهاددانشگاهی خراسان رضوی به روز می‌باشیم.

دکتر سیدخسرو شمسیان گفت: بانوان به دلیل نقش همسری و مادری که برعهده دارند، نقش محوری در خانواده‌ها ایفا می‌کنند و این موضوع، اهمیت و ضرورت توجه ویژه به بحث سلامت بانوان را نشان می‌دهد. بحث سلامت بانوان از چند جنبه حائز اهمیت است؛ سرطان پستان هم در ایران و هم در کل دنیا، شایع‌ترین سرطان در بین بانوان محسوب می‌شود و با توجه به شیوع بالای آن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی عنوان کرد: با وجود شیوع بالای این سرطان در بین بانوان، این بیماری علت اول مرگ و میر بانوان نیست و همین موضوع نشان می‌دهد، در صورتی که سرطان پستان به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان است. سرطان پستان جزو سرطان‌های محسوب می‌شود که قابلیت غربالگری و تشخیص زودهنگام دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی پزشکی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: قابلیت تشخیص زودهنگام، یکی از مشخصه‌های بارز سرطان پستان است؛ یعنی حتی قبل از اینکه یک توده به شکل واضح در بافت پستان قابل لمس باشد، می‌توان با یکسری روش‌های ساده مانند معاینه‌های منظم و روش‌های تصویربرداری، بیماری را در مرحله‌های ابتدایی تشخیص داد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا