بزرگسالان زیادی بدون فرزند زندگی می کنند

به گزارش سیناپرس، صرف نظر از باروری، بزرگسالان بدون فرزند تصمیم گرفته اند به طور کامل از والدین شدن خودداری کنند. زارچاری نیل (Zarchary Neal) جامعه شناس دانشگاه ایالتی میشیگان درباره این مطالعه نوشت: ما تخمین می زنیم ۲۱.۶۴ درصد از بزرگسالان بدون فرزندان هستند. 

جنیفر واتلینگ نیل (Jennifer Watling Neal) روانشناس پژوهشی و محقق اصلی این یافته‌ های جدید در دانشگاه ایالتی میشیگان توضیح می دهد که نتایج به دست آمده، بینش های انتقادی را در مورد بزرگسالان بدون فرزند که از نظر جمعیتی بخش قابل توجهی هستند ارائه می دهد که تعداد آنها در گذشته به طور قابل توجهی دست کم گرفته شده است.

این دست کم گرفتن به دلیل مطالعات قبلی است که فقط بر روی زنان تمرکز کرده اند یا بر داده هایی تکیه می کنند که نشانگر کل جمعیت نیستند. به گزارش سیناپرس، به عنوان مثال، برآوردهای قبلی مبتنی بر باروری، میزان بزرگسالان بدون فرزند را بین ۲ تا ۹ درصد نشان می ‌دهد. محققان دریافتند که تصمیم به زندگی بدون فرزند در زنان بدون فرزند زیر ۴۰ سال بسیار رایج است، به طوری که ۳۰ درصد از زنان در سنین باروری به این شکل خود را می شناسند و در مورد بچه دار شدن بلاتکلیف یا دوگانه نیستند.

واتلینگ نیل در ادامه گفت: زنانی که در نوجوانی و بیست سالگی تصمیم گرفتند بدون فرزند باشند، اکنون به طور متوسط نزدیک به ۴۰ سال سن دارند و هنوز بچه دار نمی شوند. او اضافه کرد: به طور متوسط، زنان بدون فرزند ثبت شده در این مطالعه، نزدیک به دو دهه به تصمیم خود پایبند بوده و تصمیم خود را تغییر نداده اند.

نیل گفت: اگر این ارقام برای مردان و زنان سراسر کشور حفظ شود، به این معنی است که بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون آمریکایی بدون فرزند وجود خواهد داشت. بر اساس داده های سرشماری، ایالت میشیگان در واقع از نظر جمعیتی شبیه به کل جمعیت ایالات متحده است، بنابراین این یافته ها ممکن است در واقع نشان دهنده روندهای سراسری باشد.

پژوهشگران معتقدند : وقتی افراد بدون فرزند درخواست روش های جراحی برای جلوگیری از بارداری را دارند به دلیل ترس پزشکان مبنی بر اینکه ممکن است این افراد بعداً نظر خود را تغییر دهند، رد می شوند.

جالب است بدانید که مطالعات نشان می دهد که بزرگسالان بدون فرزند سطوح مشابهی از صمیمیت و گرمی را نسبت به سایر بزرگسالان بدون فرزند و با فرزند احساس کرده و افراد دارای فرزند نیز سطح محبت مشابهی را نسبت به بزرگسالان بدون فرزند احساس می کنند. با این حال، افراد بچه دار درجه بالاتری از طرفداری نسبت به هم نوع خود نشان دادند.
شرح کامل این مطالعه و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصی Scientific Reports منتشر شده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا