افراد کمی از سلامت قلبی با متابولیک خوب برخوردارند

به گزارش سیناپرس اردبیل، تناسب اندام به معنای داشتن قدرت عضلانی، استقامت عضلانی ،وزن مناسب، تناسب بین کار قلبی و کار تنفسی و انعطاف پذیری بدن است. محققان دانشگاه تافتز می گویند این معیار شامل پنج مولفه کلیدی سلامت است: فشار خون، قند خون، کلسترول خون، چاقی (اضافه وزن ) و بیماری قلبی عروقی.  با استفاده از اطلاعات تقریباً 55000 نفر بالای 20 سال، نتایج نشان می‌دهد که تنها 6.8 درصد از بزرگسالان آمریکایی در سال 2018 به سطوح مطلوب سلامت در هر پنج دسته رسیده‌اند. این اعداد قابل توجه هستند.

مگان اوهرن، کاندیدای دکترا در دانشکده علوم تغذیه فریدمن، در یک رسانه می‌گوید: «این که در ایالات متحده، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، کمتر از 1 نفر از هر 15 بزرگسال دارای سلامت قلبی متابولیک مطلوبی هستند، بسیار مشکل‌ساز است».  به گفته محققین، ما به یک بازنگری کامل در سیستم مراقبت های بهداشتی، سیستم غذایی و محیط ساخته شده خود نیاز داریم، زیرا این یک بحران نه فقط برای یک قشر از جمعیت بلکه برای همه است.  
محققان همچنین شکاف‌های بهداشتی بزرگی را بین بزرگسالان آمریکایی از جنس‌ها، سنین، پیشینه‌های قومی و سطح تحصیلات مختلف یافتند. این واقعا مشکل ساز است.  داریوش مظفریان، نویسنده ارشد ورئیس دانشگاه می گوید: «عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت مانند امنیت غذایی و تغذیه، بافت اجتماعی، ثبات اقتصادی، نژادپرستی ساختاری، افراد با سطوح تحصیلی متفاوت، افراد را در معرض خطر افزایش مشکلات سلامتی قرار می دهد».

توجه به این نکته مهم است که این مطالعه از داده‌های مربوط به دوره قبل از همه‌گیری ویروس کرونا استفاده کرده است، زمانی که فعالیت بدنی به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.  مطالعات قبلی نشان داده‌اند که سبک زندگی بی‌تحرک در طول همه‌گیری کرونا باعث کاهش سلامتی و از بین رفتن تناسب اندام از سال 2020 شده است.
محققان می گویند بسیاری از افراد در دسته سطوح "متوسط" سلامت قرار می گیرند، به این معنی که سلامت قلبی متابولیک آنها مطلوب نیست، اما هنوز خیلی ضعیف نیست. این افراد ممکن است با شرایط خاصی از جمله پیش دیابت، فشار خون بالا و یا ممکن است کمی اضافه وزن داشته باشند. 

بخش بزرگی از جمعیت در نقطه عطف بحرانی قرار دارند. شناسایی این افراد و رسیدگی به شرایط بهداشتی و سبک زندگی آنها در مراحل اولیه برای کاهش بار فزاینده مراقبت های بهداشتی و نابرابری های بهداشتی بسیار مهم است.در آخر می توان نتیجه گرفت، با استفاده از بهداشت عمومی و بالینی می توان به این مشکلات رسیدگی کرد.

 

منبع:study find
مترجم: پریناز نصرتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا