اعتراض به افزایش قیمت غذا از سوی دانشگاهیان انگلیس

 کارکنان دانشگاه‌های انگلیسی می‌خواهند تا در دانشگاه‌ها بانک‌های مواد غذایی ایجاد کنند، زیرا آنها با افزایش قیمت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌گویند که نمی‌توانند وعده‌های غذایی خود را به درستی تامین کنند.

با افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی، اتحادیه دانشگاه و کالج انگلیس اعلام کرده است که دانشگاهیان جوانی که با قراردادهای معمولی تدریس می‌کنند و کارگران پشتیبانی کم‌درآمد مانند باربرها و نظافتچی‌ها، خود را زیر خط فقر جامعه دانشگاهی‌ می‌دانند.

برخی از کارکنان دانشگاه لیدز انگلیس -از دانشگاه‌های پیشرو این کشور- گفته‌اند که نمی‌توانند غذای کافی تهیه کنند و ماه گذشته در یک کانال پیام ناشناسی مبنی بر درخواست ایجاد بانک غذای کارکنان داده‌اند. این کانال برای اعتراض به حقوق کم کارکنان راه اندازی شده است.

یکی از کارکنان نوشت: "یک صبح دیگر را گرسنه از خواب بیدار می شوم، زیرا دیشب نتوانستم به اندازه کافی غذا بخورم."

این افراد گفته بودند که در طول دوران همه گیری کرونا با دو یا سه وعده غذایی برنج ساده در روز زنده مانده‌اند.

یکی دیگر از کارکنان این دانشگاه نیز گفت: به دلیل شرایط اقتصادی هیچ پولی در ماه پس انداز نمیکنم و برای تامین مواد غذایی به بنگاه‌های خیریه مواد غذایی رجوع میکنم.

روث هالیدی، استاد فرهنگ در دانشگاه لیدز گفت: «اینکه می‌شنوم افرادی در دانشگاه من کار می‌کنند، توانایی خرید غذا را ندارند، باعث عصبانیت و شرمندگی من می‌شود. این شرایط به شدت ناعادلانه است. دانشگاه ها باید به اندازه کافی برای زندگی به کارکنان خود پول بدهند.»

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا