۶۲ درصد مردم به نوعی موبایل هراسی مبتلا هستند

به گزارش سیناپرس، یافته های مطالعات اخیر روی ۵۰۰ کارمند اداری تخمین زد که ۶۲ درصد از افراد به نوعی تلفن هراسی دچار هستند که باعث وحشت از برقراری ارتباطات تلفنی یا تماس گرفتن می شود. این ترس اغلب با اضطراب اجتماعی مرتبط است و این امر می تواند با علائم مانند افزایش ضربان قلب، حالت تهوع و سرگیجه همراه باشد.

در واقع بسیاری از افراد به دلیل فوران شدید احساسات و ترس از قرار گرفتن در محل، غیر عادی به نظر رسیدن یا اشتباه گرفتن از برقراری تماس های تلفنی هراس داشته یا آن ها را به تأخیر انداخته یا کلاً از آنها اجتناب می کنند.

به گفته کارشناسان، علاوه بر خجالت آشکاری که از عدم اعتماد به نفس در بزرگسالی ناشی می ‌شود، ترس از تماس ‌های تلفنی نیز می ‌تواند به معنای کنترل بخش ‌های مهم شغل و روابط باشد. از آنجاییکه که ایمیل و متن ‌ها یک روش ارتباطی راحت با فشار کمتر و قابل ویرایش را ارائه می ‌دهند، مواردی وجود دارد که فقط از طریق تماس قابل کنترل هستند.

یکی از افرادی که به این عارضه دچار بود، می گوید: من از زمانی که آنقدر بزرگ شده بودم که بتوانم با تلفن تماس بگیرم، اضطراب تلفن داشته و از تماس تلفنی با دوستان خودداری می کردم. او اضافه می کند که پس از همه گیری و زمانیکه بیش از هر زمان دیگری به تماس‌ها تکیه داشتیم، تاکتیک معمول فرار و اجتناب دیگر گزینه کارایی نبود.

اگر این اتفاق برای شما هم افتاده می توانید از تعداد زیادی از ترفندها برای کاهش اضطراب تلفنی بهره ببرید که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

۱. در کمترین زمان انجامش دهید

مانند همه چیزهای بد، گاهی اوقات روش قورباغه ات را قورت بده بهترین کارایی را دارد. ایده اصلی این است که تا حد امکان زمان کمتری به کار و تماس خود اختصاص دهید تا از بالا رفتن سطوح اضطراب جلوگیری کنید. به جایی ساکت بروید، نفس عمیق کشیده و این کار را انجام دهید. در ادامه برای انجام این کار احساس بهتری خواهید داشت. به علاوه، هرچه تماس ‌های آسان ‌تر و بیشتری برقرار کنید، استرس کمتری خواهید داشت.

۲. یادداشت بردارید

اگر در مکالمه تلفنی چیزی را رزرو می ‌کنید، بهتر است مواردی چون زمان و تاریخ ها را در تقویم علامت زده و یا یادداشت بردارید. اگر قرار پزشکی مجازی دارید، فهرستی از داروها یا علائمی که باید در مورد آنها بپرسید تهیه کنید و نقاط مهم گفتگوی خود را برای تماس های کاری آماده کنید.
پیشنهاد می شود حتی قبل از تماس تلفنی با یکی از دوستانتان، فهرستی از موضوعات صحبت احتمالی و سوالات تهیه کنید. شاید در نهایت به هیچ یک از آنها نیاز نداشته باشید، اما به کاهش اضطراب شما کمک خواهد کرد تا با آرامش بیشتری تماس تلفنی را برقرار کنید.

۳. مسائل را منطقی بررسی کنید

واقعاً بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ یک چیز در همه این افراد از جمله منشی های تلفنی، اپراتورهای مرکز تماس و حتی یک مصاحبه کننده شغلی تلفنی، مشترک است و آن اینست که این اشخاص وظیفه دارند به شما کمک کنند که هنگام تماس به نتیجه مورد نیاز خود برسید. بنابراین برای آن ها فرقی نمی کند که دچار اشتباه بشوید چراکه به دنبال گرفتن مچ شما نیستند. آن ها فکر نمی ‌کنند که شما عجیب به نظر می ‌رسید و برایشان اهمیتی ندارد که دچار اشتباه شوید یا کلماتتان را به هم ریخته ادا کنید.

۴. کمی کمک بگیرید

اضطراب تلفنی واقعاً می‌ تواند حس اعتماد به نفس و استقلال شما را از بین ببرد، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی زمان و کمک خارجی برای عبور از آن صرف کنید. ممکن است چیز بی اهمیتی به نظر برسد، اما کمک گرفتن از یک فرد حرفه ای شرم آور نبوده و به بهبود سریعتر وضع شما منجر خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، اگرچه راه های درمانی برای همه در جهت مبارزه با اضطراب تلفنی نیاز نیست ولی برداشتن مشکلات فکری و نگرانی‌ های عجیب و غریب از سر راهتان، قطعاً تأثیرات مثبتی در سایر بخش ‌های زندگی خواهد داشت.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: metro
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا