داروی ایدز در ایستگاه فضایی ساخته می شود

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه در گزارش اخیر  خود اعلام کرد: دیمیتری پاشیشین، سخنگوی شرکت موشک فضایی انگریا، نتایج یک آزمایش پردازش مواد را که در فضا انجام شده بود، بررسی کرده است. طی این مطالعات، بیش از ۱۰۰ ساختار پروتئین در آزمایشگاه فضایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج به دست آمده از آن به تولید داروهایی برای درمان سل و ایدز کمک می کند.

بر اساس اطلاعات اعلام شده در کانال تلگرام شورای آکادمی علوم روسیه ، در این جلسه، یوگنی لوپیان، معاون مؤسسه تحقیقات فضایی RAS، پیش بینی کرد که اگر روسیه و چین تلاش ‌های خود را در زمینه سنجش از راه دور در زمین با هم متحد کنند، دو کشور می توانند در پی این همکاری متقابل، گروهی از ماهواره‌ ها را با قابلیت‌های مشابه با ماهواره‌های موجود در زمین بسازند.

به گزارش سیناپرس، یکی از مهمترین دستاوردهای این مطالعات جدید در  ایستگاه بین المللی، ساخت داروهایی موثر برای درمان بیماری هایی همچون ایدز است. پیش از این، پروتئین های ویروس کرونا در ایستگاه فضایی بین المللی رشد می کردند. نمونه های به دست آمده برای رمزگشایی ساختار پروتئین ها و بررسی مکانیسم های نحوه ورود ویروس ها به بدن انسان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در خاتمه گفتنی است نتایج تحقیقات فوق الذکر برای تولید داروهای ضد ویروسی استفاده خواهد شد.