حضور فضانورد روسیه در ایستگاه فضایی تمدید شد

به گزارش سیناپرس، دیمیتری روگوزین، مدیر کل آژانس فضایی روسیه، یکی از خدمه فضاپیمای سایوز ام اس-23 برای سازماندهی پرواز کوتاه مدت یک فضانورد بلاروسی باید بیش از سایر همکارانش در ایستگاه فضایی بین المللی بماند.

به گفته وی، هنوز مشخص نشده است که چه فضانوردی از خدمه سایوز MS-23 باید در مدار بماند. روگوزین در این رابطه افزود: هنوز پیشنهاد رسمی از سوی مرکز آموزش فضانوردان ارائه نشده است. در واقع تنها پس از دریافت لیستی از نامزدهای بلاروسی، زمانی که متوجه شدیم که همکاران ما از مینسک به دنبال اجرای این وظیفه هستند، این مساله مطرح شده است.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر خدمه فضاپیمای سایوز MS-23 در مرحله آموزش فضانوردان بوده و به طور خاص اولگ کونوننکو، نیکولای چاب و آندری فدیایف در حال گذراندن این دوره هستند. ماموریت آن ها برای بهار آینده برنامه ریزی شده است و بر این اساس اعلام شد فضانورد بلاروسی در پاییز سال ۲۰۲۳ پرواز کوتاهی انجام داده و پس از اقامتی کوتاه در ایستگاه بین المللی فضایی، با سایوز MS-23 به زمین باز خواهد گشت.

به نظر می رسد تعامل روسیه و بلاروس در زمینه اعزام فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی، رنگ و بوی سیاسی داشته و باید به این نکته اشاره کنیم که در بهار سال جاری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به آژانس فضایی این کشور دستور داد تا پرواز نمایندگان بلاروس به فضا را با فضاپیمای روسی ترتیب دهد. به گزارش سیناپرس، در واکنش به این دستور، روگوزین گفت که طرف بلاروسی باید حداقل ۲۲ کاندید را برای پرواز فضایی تا ۱۵ ژوئن انتخاب کند.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا