صدای زنگ خطر فرسودگی دانشگاه ها بیخ گوش مسوولان

پلاسکو، متروپل و ساختمان‌هایی از این دست که سبب بروز فاجعه‌ای ملی می‌شود در کشور کم نیست؛ آنچه مسلم است باید دستگاه‌ها سریع‌تر ساختمان‌های ناایمن یا فرسوده تحت نظارتشان را شناسایی کرده و برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها اقدام کنند.

در حوزه آموزش عالی نیز صدای زنگ خطر ساختمان‌های فرسوده سال‌هاست که به صدا درآمده و باید سریع‌تر فکری برای این ساختمان‌ها کرد.

مقاوم سازی ساختمان محل تحصیل و ایمن بودن محلی که فرزندان ملت ساعت‌های روزشان را در آنجا می‌گذرانند، کمترین حق دانشجویان این کشور است که باید مسوولان به این موضوع فکر کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

 ضرورت مقاوم سازی ساختمان دانشگاه‌ها از زبان مسوولان

این موضوع را از سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی پیگیری کردیم، عاملی گفت: البته موضوع فرسودگی ساختمان‌های دانشگاه‌ها مسأله بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسوولان دانشگاهی قرار بگیرد اما به دلیل اینکه یک موضوع عمرانی و ساخت و سازی است، شورایعالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود نکرده ولی وزارت راه و شهرسازی باید این موضوع را بررسی کند.

فریده حق بین رئیس دانشگاه الزهرا (س) نیز با ابراز نگرانی درباره ساختمان‌های فرسوده دانشگاهی گفت: در دانشگاه ساختمانی داریم که در ذهنم مانند ساختمان متروپل آبادان است و از وزیر علوم تقاضای مقاوم سازی این ساختمان را دارم.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز با اشاره به ساختمان‌های قدیمی موجود در این دانشگاه، گفت: مقاوم سازی ساختمان‌ دانشکده‌ها یک ضرورت است و ما هر ساله برای این موضوع هزینه‌ای را در نظر می‌گیریم.

با مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز درباره ساختمان‌های فرسوده دانشگاه‌های پایتخت صحبت کردیم، عباسی گفت: در لیست ساختمان‌های فرسوده شهر تهران نام چند مرکز آموزش عالی هم وجود دارد چرا که دانشگاه‌ها نیز به دلیل حضور دانشجویان و جمعیت زیاد از نقاط حساس به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: ساختمان‌های فرسوده مراکز آموزش عالی نیز باید سریعا مقاوم سازی شوند که به مسوولان دانشگاه‌ها و وزارت علوم اعلام می‌شود و وظیفه دارند سریع‌تر برای انجام این کار اقدام کنند.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا