رونمایی از گنجینه ارزشمند ۲ هزار و ۵۰۰ ساله

به گزارش سیناپرس، مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر، اعلام کرد که یک هیئت باستان شناسی مصری که در منطقه گورستان بوباستیان کار می کرد، یک مجسمه برنزی را در این مکان کشف کرد که قدمت آن به مصر باستان بازمی گردد.

وی در این رابطه توضیح داد: کاوش های باستان شناسی در این منطقه پیگیری شده و  این انبار شامل ۱۵۰ مجسمه برنزی با اندازه های مختلف از خدایان و الهه هایی مانند آنوبیس، آمونمین، اوزیریس، ایسیس، نفرتوم، باستت، هاتور و چندین گلدان برنزی بود.

این تیم باستان شناسان همچنین ۲۵۰ تابوت چوبی رنگی دست نخورده را کشف کرده است که قدمت آنها به ۵۰۰ سال قبل از میلاد می رسد.

دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر  در ادامه توضیحات خود افزود: در داخل چندین حفره تدفین، آثار متعددی شامل مومیایی های  حفظ شده و همچنین گروهی از مجسمه های چوبی با چهره طلایی، جعبه های چوبی نقاشی شده و طلسم های مذهبی و آیئنی کشف شد.

به گزارش سیناپرس، در حین حفاری در داخل یکی از این قبر ها، باستان شناسان یک پاپیروس پیدا کردند که بخش هایی از کتاب مردگان در آن نوشته شده بود. کتاب مردگان یکی از کتاب های بسیار مهم فرهنگ مصر باستان است که محتوای آن در مورد سفر بعد از مرگ و دنیای پس از زندگی است.

طی این حفاری همچنین مجموعه ای از لوازم آرایشی شامل شانه، خط چشم، ظروف، دستبند، گوشواره و گردنبند دانه ای نیز یافت شد.به گزارش سیناپرس، در این گزارش تصویری بخش از آثار و گنجینه کشف شده را مشاهده می کنید.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: upi و english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا