غار کشف شده در مریخ ارتباطی با موجودات فضایی ندارد

به گزارش سیناپرس، دانشمندان با بررسی تصاویر جدید مریخ نورد کنجکاوی ناسا کاعلام کردند که اگرچه این دهانه غار، ویژگی عجیبی داشته و دریچه ای به گذشته باستانی و جذاب سیاره سرخ را ارائه می دهد، اما کاملا این پدیده طبیعی بوده و کار برخی بیگانگان فضایی که در این محل مخفی شده اند، نیست.

مریخ نورد کنجکاوی در هفتم ماه می (برابر با ۱۷ اردیبهشت) هنگام تصویربرداری از تپه ای به نام صخره های شرقی در دهانه گیل که از سال ۲۰۱۲ در حال کاوش در آن بوده است، دهانه یک غار مریخی را پیدا کرد.

این مریخ نورد از ابزار Mastcam خود برای گرفتن تصویر از این پدیده استفاده کرده و نکته جالب این است که این دریچه بر خلاف ان چه در تصاویر بزرگنمایی شده شبکه های اجتماعی و رسانه های زرد دیده می شود، بسیار کوچک بوده و تنها  ۳۰ سانتی متر ارتفاع و ۴۰ سانتی متر عرض دارد. بدیهی است که انسان ها برای ورود به این غار با مشکل مواجه می شوند، به همین دلیل است که تیم ناسا آن را دریچه تردد سگ نامیده است.

ناسا در بیانیه ای در رابطه با این موضوع اعلام کرد: این نوع شکستگی های باز در سنگ بستر، هم در زمین و هم در مریخ رایج هستند. تیم کنجکاوی در توضیح شایعات اینترنتی پیرامون کشف این دهانه غار در توییتر گفت که تمایل مغز انسان به جستجوی الگوهایی که در اشکال مبهم معنا می ‌یابند امری عادی بوده و مسائل مطرح شده در رابطه با این دهانه غار، ناشی از اخبار غیر واقعی اینترنتی است.

به گزارش سیناپرس، تیم کنجکاوی در یک مطلب توییتری گفت: مطمئنا، این دهانه ممکن است شبیه یک در کوچک به نظر برسد، اما در واقع، این یک ویژگی زمین‌شناسی طبیعی است. چندین شکستگی خطی در تپه وجود دارد، اما در این نقطه، چندین شکستگی با هم تلاقی می‌کنند که باعث می‌شود سنگ در چنین زوایای تیزی بشکند.

با این حال، این تیم اضافه کردند که اگرچه انتظار کشف هیجان انگیز تمدن بیگانه در پشت این دریچه را ندارند اما این ترک عجیب فرصت های جالبی را برای علم جدید فراهم می کند.
به گزارش سیناپرس، ناسا در خاتمه بیانیه خود گفت: تیم علمی ما به این سنگ ها به عنوان دری به گذشته باستان علاقه مند است.

مترجم: رضوان خندان
منبع: space.com
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا