ویژگی های ضروری اداپتور ایفون جهت شارژ باتری ایفون

این مشکل گاهی باعث خالی شدن زودهنگام باتری می‌شود و گاهی هم ممکن است دستگاه به یکباره در حین کار خاموش شود. اداپتور ایفون و باتری ایفون دو عاملی هستند که باید بررسی شوند تا اگر مشکلی در آن‌ها وجود دارد، از بین برود.

اداپتور ایفون باید با باتری گوشی شما سازگار باشد. به همین دلیل در این مقاله به ۵ ویژگی ضروری اداپتور اورجینال ایفون که برای شارژ صحیح باتری دستگاه‌های برند اپل ضروری هستند، اشاره می‌کنیم و درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.  

1. اداپتور اورجینال

محصولات ایفون یونیک هستند، اما نمونه‌های فیک آن‌ها در بازار بسیار زیاد است. برخی از آن‌ها به عنوان محصولات فیک فروخته می‌شوند؛ یعنی فروشنده‌ها اعلام می‌کنند که آنچه می‌فروشند طرح ایفون است و قیمت آن‌ها هم نسبت به آنچه در کارخانه‌های اصلی تولید شده، مناسب‌تر است.

گروهی از محصولات فیک هم وجود دارند که توسط کارخانه‌های سودجو تولید می‌شوند و به عنوان نمونه‌های اورجینال در بازار به فروش می‌رسند. این دسته از محصولات مشابه محصولات اصلی طراحی می‌شوند و فقط در جزئیات با محصولات اورجینال متفاوت هستند. مثلا یکی از تفاوت‌های اداپتور اپل فیک با اصلی این است که روی آن به جای عبارت apple، کلمه applg درج شده است. کم‌تر کسی به تفاوت بین a و g توجه می‌کند، در نتیجه مشتریان متوجه فیک بودن محصول نمی‌شوند.

برای اطمینان از خرید اداپتور اصلی ایفون یا باید در این زمینه متخصص باشید تا نمونه‌های اصلی را از محصولات تقلبی تشخیص بدهید و یا فروشگاه معتبری برای خرید لوازم جانبی ایفون انتخاب کنید. روش دوم برای افرادی که در زمینه خرید و فروش ایفون و لوازم جانبی آن تخصصی ندارند، انتخاب بهتری است.

2.سازگاری اداپتور ایفون با مدل دستگاه

کمپانی اپل برای هر یک از محصولات خود اداپتورهای منحصر به فردی طراحی می‌کند. در جعبه برخی از محصولات اداپتور شارژر وجود دارد، اما برخی از محصولات این آپشن را ندارند و باید به صورت جداگانه برای آن‌ها اداپتور و سیم شارژر تهیه کنید.
ممکن است یک مدل ایفون با اداپتور مخصوص مدل‌های قدیمی‌تر یا جدیدتر شارژ شود، اما اگر شارژ شدن با اداپتور ناهماهنگ، برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، به باتری آسیب می‌رساند. هنگام خرید اداپتور مطمئن شوید که ولتاژ آن با باتری تقویت شده ایفون یا آیپد شما سازگار است.

3. سازگاری با جریان برق مصرفی

این ویژگی بیشتر برای افرادی که در مناطق صنعتی کار می‌کنند، کاربرد دارد. ساختمان‌های شهری معمولا از جریان متناوب و ولتاژ برق شهری برخوردارند، اداپتورهای ایفون هم برای همین جریان و ولتاژ طراحی شده‌اند. اما در مناطق صنعتی و کارگاهی ممکن است ولتاژ برق متناوب باشد یا حتی به جای جریان متناوب، برق مستقیم وجود داشته باشد. در صورتی که اداپتور ایفون را به جریان یا ولتاژ برق نامناسب متصل کنید، خیلی سریع می‌سوزد و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

برخی از اداپتورهای خاص این برند به صورت اختصاصی برای جریان‌های برق مستقیم و ولتاژهای بالاتر طراحی شده‌اند. البته تعداد این اداپتورها در بازار محدود است. بنابراین توصیه می‌شود فقط با جریان برق متناوب تلفن همراهتان را شارژ کنید یا از مبدل مناسب برای اداپتور استفاده کنید.

4.سلامت فیزیکی

بخشی از سلامت فیزیکی اداپتور از ظاهر آن مشخص است. اگر در بدنه محصول شکستگی وجود نداشته باشد یا رنگ آن بخاطر عواملی مثل جریان برق نامناسب یا قرار گرفتن در معرض حرارت، تغییر نکرده باشد، تا حدی مطمئن می‌شوید که اداپتور سالم است و می‌تواند باتری ایفون شما را به صورت کامل شارژ کند.

گاهی اوقات آسیب فیزیکی بدنه اداپتور به قسمت داخلی آن برمی‌گردد و در ظاهر چیزی مشخص نیست. مثلا شاید در اثر ضربه یا حمل و نقل نادرست، یکی از قطعات داخلی اداپتور شکسته باشد یا یکی از سیم‌هایش قطع شده باشد. در این صورت تا زمانی که اداپتور را جایگزین نکرده باشید، متوجه مشکل آن نخواهید شد.

در اغلب موارد محصولات نو که در فروشگاه‌های معتبر وجود دارند، از نظر فیزیکی مشکلی ندارند، اما اگر در شارژدهی با مشکل مواجه شده‌اید و سایر عوامل را بررسی کرده‌اید، بررسی این مورد هم خالی از لطف نیست. هنگام پیدا کردن ایراد، باید همه احتمالات را بررسی کرد، هرچقدر هم که کم باشند.


5. طراحی شده برای محصولات ایفون

اگر تجربه استفاده از برندهای مختلف تلفن همراه را داشته باشید، می‌دانید که گوشی برخی از برندها با اداپتور برندهای دیگر هم شارژ می‌شود. احتمالا خانواده‌هایی را هم دیده‌اید که در کل یک شارژر دارند و همه موبایل‌هایشان را (بدون در نظر گرفتن برند و مدل آن) با یک شارژر شارژ می‌کنند. این کار از ریشه اشتباه است و به باتری گوشی آسیب می‌رساند، اما محصولات اپل بیشتر از سایر گوشی‌ها حساس هستند و استفاده از اداپتور یک برند دیگر، برای باتری آن‌ها مثل سم عمل می‌کند.
اپل همیشه عملکرد منحصر به فردی داشته و همه لوازم جانبی گوشی‌هایش را هم به صورت اختصاصی طراحی کرده و عرضه کرده است. باتری ایفون معمولا با اداپتور برندهای دیگر شارژ نمی‌شود، اما اگر اداپتوری را پیدا کردید که موبایلتان را شارژ می‌کند، از آن استفاده نکنید. شارژر ایفون ساختار پیچیده‌ای دارند و گوشی‌های این برند هم فقط با همان اداپتورها سازگار هستند. ایفون حتی در بین محصولات خودش هم یونیک بودن را رعایت کرده و برای هر یک از مدل‌های ایفون اداپتور منحصر به فردی طراحی کرده است.

اگر ایفون شما مشکل شارژ دارد، باتری ایفون را هم بررسی کنید

مشکل شارژ فقط به اداپتور و سیم شارژر محدود نمی‌شود، احتمال اینکه مشکل از باتری باشد هم وجود دارد. مثلا اگر مدت زیادی است که از باتری ایفون خود استفاده می‌کنید، با مشکلاتی نظیر خالی شدن باتری در مدت زمان کوتاه مواجه می‌شوید و تنها راه چاره هم تعویض باتری است.

اداپتور ایفون، سیم شارژر و باتری ایفون سه قسمت وابسته به یکدیگر هستند. اگر یکی از آن‌ها خراب شود، به مرور زمان روی دو قطعه دیگر هم تأثیر می‌گذارد. پس باید به محض اینکه متوجه وجود مشکل شدید، علت را پیدا کنید و آن را حل کنید. در غیر این صورت مشکل پیشرفت می‌کند و به سایر قسمت‌های موبایلتان هم آسیب می‌رساند.

کلام آخر

در این مقاله به نکات مهم درباره اداپتور ایفون و سازگاری آن با باتری دستگاه شما اشاره کردیم. با انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید، دغدغه‌ای بابت خرید محصول فیک یا ناسازگار با دستگاهتان نخواهید داشت. حتی اگر تخصصی هم در زمینه شناخت لوازم جانبی ایفون نداشته باشید، باز هم می‌توانید محصول اصلی با طول عمر بالا را بخرید و از آن استفاده کنید.

مجموعه آی باتری به آدرس iphone-battery.ir علاوه بر فروش محصولات اورجینال، اطلاعات کاربردی درباره ایفون را هم به کاربران ارائه می‌دهد. با آی باتری یاد می‌گیرید چطور از تلفن همراهتان مراقبت کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا