بچه ماهی‌ های پرورشی سی‌ باس واکسینه شدند

 آلا عنایتی گفت: واکسیناسیون تزریقی در بچه ماهی‌های پرورشی ماهی سی‌باس برای اولین بار در کشور و به‌صورت پایلوت(آزمایشی) با حضور گروه متخصص مایه‌کوب کلینیک تخصصی آبزیان جهاد دانشگاهی تهران و با استفاده از واکسن‌های آبزیان تولید این نهاد تحت‌ نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان در شرکت پرورش ماهی راموز (مزرعه پرورش ماهی سی‌باس) انجام شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته واکسن‌های آبزیان جهاد دانشگاهی به روش غوطه‌وری استفاده می‌شد و امسال برای نخستین بار به روش تزریقی انجام شد.

سرپرست کلینیک آبزیان جهاد دانشگاهی تهران خاطرنشان کرد: از این پس، امکان واکسیناسیون همه بچه ماهی‌های این مرکز علیه بیماری ویبریوزیس و استرپتوکوکوزیس فراهم شده است.

عنایتی افزود: این ۲ بیماری از بیماری‌های شایع در صنعت پرورش ماهی بوده و واکسیناسیون علیه این بیماری ها ضامن سلامت بچه ماهی‌های تحویل شده به استخرها و قفس‌های پرورش و تولید پایدار است.

وی یادآور شد: شرکت پرورش ماهی راموز از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۶ میلیون قطعه بچه ماهی سی‌باس آسیایی با وزن یک صدم گرم را از کشور استرالیا وارد و پس از رساندن آن به وزن تجاری پنج تا ۱۰ گرم بین مراکز پرورش توزیع کرده است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا