دلیل شیوع هپایتیت کودکان، عوارض کرونا است

به گزارش سیناپرس،  سازمان جهانی بهداشت در اطلاعیه جدید خود در رابطه با موارد هپاتیت با منشأ غیرقابل توضیح در ۲۰  کشور  توضیحاتی داد. بر این اساس، در مجموع ۷۰  مورد مشکوک دیگر که در ۱۳ کشور شناسایی شده اند که در انتظار تایید با آزمایش هستند. لازم به ذکر است که تنها شش کشور بیش از پنج مورد ابتلا دارند، اما بریتانیا به تنهایی ۱۶۰ مورد ابتلا به بیماری را گزارش کرده است.

فیلیپا ایستربروک، از برنامه جهانی هپاتیت سازمان بهداشت جهانی ، طی یک کنفرانس خبری در این رابطه گفت: پیشرفت قابل توجهی با توجه به تحقیقات بیشتر و اصلاح فرضیه های موجود در این رابطه حاصل شده است. بریتانیا مجموعه‌ ای از مطالعات را به منظور بررسی ژن‌ های کودکان مبتلا، پاسخ ایمنی، ویروس‌ ها و سایر مطالعات اپیدمیولوژیک انجام داده است.

بر اساس گزارش های موجود، بریتانیا در ابتدا در ۵ آوریل ده مورد هپاتیت شدید در کودکان زیر ده سال را در اسکاتلند به سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده بود.

در ایالات متحده، مقامات بهداشتی روز جمعه گفتند که در حال بررسی ۱۰۹ مورد مشابه، از جمله پنج مورد مرگ و میر هستند و در آسیای شرقی نیز تاکنون سه کودک در اندونزی به دلیل ابتلا به این بیماری جان باختند.

به گزارش سیناپرس،  فیلیپا ایستربروک در این رابطه گفت: در حال حاضر، فرضیه‌ های اصلی مربوط به آدنوویروس هستند، همچنین باید نقش کووید، چه به عنوان یک عفونت همزمان و چه به عنوان یک عفونت قبلی در نظر گرفته شود.
آزمایشات انجام شده در هفته گذشته تأیید کرد که حدود ۷۰ درصد موارد برای آدنوویروس مثبت بودند و زیرگروه ۴۱ که معمولاً با گاستروانتریت همراه است ، شایع ترین آنها بود.

آدنوویروس ها معمولاً از طریق تماس شخصی، قطرات تنفسی و سطوح پخش شده و معمولا باعث علائم تنفسی، ورم ملتحمه یا اختلالات گوارشی می شوند. آزمایشات همچنین نشان داد که حدود ۱۸ درصد از بیماران فوق دارای تست مثبت کرونا بودند.
مقامات بهداشت جهانی مدعی شدند که طی هفته آینده بر آزمایش سرولوژی برای مواجهه و عفونت های قبلی کووید تمرکز خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس،  لازم به ذکر است که پس از کشف ۱۶۹ مورد اول، سازمان بهداشت جهانی مدعی شد  که ویروس های هپاتیت A، B، C، D و E در هیچ یک از این بیماران شناسایی نشده و با نوع جدیدی از هپاتیت ناشناخته رو به رو هستیم. اکثر بیماران با علائم گوارشی، از جمله درد شکم، اسهال و استفراغ یا یرقان به مراکز درمانی مراجعه کرده و برخی موارد باعث نارسایی کبد و نیاز به پیوند شده است.

منبع: tvanouvelles