تجربه زندگی در یونان باستان به کمک بازی کامپیوتری

به گزارش سیناپرس، دنیای بازی های کامپیوتری را می توان دریچه ای به جهان های دیگر محسوب کرد که طی آن کاربران می توانند حضور در محیط های مختلفی همچون فضا، دنیای زیر زمینی، آینده یا گذشته را تجربه کنند.

در این میان بر خلاف بازی های تخیلی، بازی های دارای زمینه تاریخی باید بر اساس واقعیات تاریخی و علمی ساخته شوند و به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم برخی از برترین بازی هایی که به کاربر تجربه واقعی زندگی در شهرهای یونان باستان را می دهد معرفی کنی.

قبل از معرفی این موارد ممکن است برخی افراد از خود بپرسند که چرا یونان باستان اخیراً در میان سازندگان و بازیکنان بازی ‌های ویدیویی اینقدر محبوب شده است.

در پاسخ باید اذعان داشت که با توجه به اینکه شهرهای یونان باستان دارای موارد متعددی از جاذبه های مورد نیاز یک بازی کامپیوتری هستند، شرکت های بازی سازی سعی می کنند با بهره گیری از ظرفیت هایی همچون زیبایی های طبیعی خیره کننده، جادو و خدایان قدرتمند، خرابه های باستان شناسی و سازه های دست نخورده در دوران باستان  و فرهنگ باستانی این سرزمین، مخاطبان خود را راضی نگهدارند.

به همین دلیل جای تعجب نیست که علاقه به یونان باستان در میان کاربران بازی های ویدئویی و شرکت های سازنده این بازی ها طی سال های اخیر بیشتر و بیشتر شده است.به گزارش سیناپرس،در اینجا برخی از بهترین بازی‌های ویدیویی – قدیمی و جدید وجود دارد که یونان باستان را به شکلی واقعی و زندهبه  تصویر می‌ کشند.

جنگ اسپارتی ها: خون و آتش

این بازی ویدیویی مبتنی بر استراتژی دارای ۱۵۵ هزار نقد مثبت و متوسط پنج ستاره از مجموع ۲۲۰ هزار نقد موجود در رابطه با آن است. به گزارش سیناپرس، جنگ اسپارتی ها یک بازی موبایل / تبلت است که با استفاده از انیمیشن های زیبا ارائه شده  به شما امکان می دهد شهرهای مختلف یونان باستان خود را بسازید.

این بازی با عنوان اصلی Spartan Wars: Blood and Fire  همچنین به شما این امکان را می دهد که ارتش خود را برای دفاع از سرزمینتان تشکیل داده و با رقبا بجنگید.  این بازی توسط Tap4Fun Corp. Ltd ساخته شده است.

خدای جنگ

بازی مشهور خدای جنگ یا God of War یک بازی ماجراجویی و استراتژیک خونین و پر از نبرد است که بخشی از آن در یونان باستان جریان دارد. این بازی که توسط استودیو سانتا مونیکا ساخته شده است، حول محور کریتوس، قهرمان داستان، می چرخد که با همه شناخته شده ترین خدایان یونانی و سایر اساطیر یونان روبرو می شود.

گرافیک‌های بازی کاملاً دقیق هستند، زیرا کریتوس در حالی که بازیکنان را در مناظر باستانی می‌برد، مبارزات خود را تکمیل می ‌کند.

اساسبین کرید: اودیسه 

مجموعه اساسین کرید را می توان بهشتی برای دوستداران بازی های تاریخی محسوب کرد. در این مجموعه بازی ها شما می توانید تقریبا در تمامی تمدن های باستانی از مصر و یونان گرفته تا روم و هند و … پرسه زده و شهرها و آثار ارزشمند تاریخی را با دقت و جزئیات بالایی تماشا کنید.

در طول بازی Assassin’s Creed Odyssey، بازیکنان با مجموعه ای از موضوعات سیاسی و علمی مانند دموکراسی در برابر استبداد، اسطوره در برابر علم و نظم در برابر هرج و مرج مواجه می شوند. این بازی در یونان باستان و در طول جنگ های پلوپونزی اتفاق می افتد.

به گزارش سیناپرس، یوبی‌سافت کبک، استودیوی سازنده سندیکای محبوب Assassin’s Creed، با به تصویر کشیدن آتن باستان به‌عنوان شهری رنگارنگ، پر جنب و جوش و چند وجهی با مناطق زیادی برای کاوش، شما را با تصویری واقعی از این شهر باستانی رو به رو می کند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: greekreporter

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا