ابتلای مجدد به کرونا می تواند خیلی زود اتفاق بیفتد

به گزارش سینا پرس، محققان در مطالعات جدید خود دریافتند یک نوجوان واکسینه نشده که سال گذشته به نوع دلتای کووید-۱۹ مبتلا شده بود، در کمتر از ۲۳ روز دوباره به نوع اومیکرون مبتلا شد.

بر این اساس و طبق مطالعه‌ ای که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های ایالات متحده انجام شد، ۱۰ نفر که عفونت مجدد زودهنگام داشتند یا کسانی را که در عرض ۹۰  روز پس از مثبت شدن آزمایش سویه دلتا به سویه اومیکرون مبتلا شدند، مورد بررسی قرار گرفتند. به گزارش سیناپرس،باید توجه داشت تا پیش از شیوع سویه اومیکرون در زمستان سال گذشته، سویه دلتا به عنوان سویه غالب در بسیاری از کشورها محسوب می شد.

در بین ۱۰ نفر فرد مورد مطالعه قرار گرفته، کمترین فاصله ابتلا به این دو سویه مختلف ۲۳ روز و بیشترین فاصله ابتلا ۸۷ روز بود. هشت نفر از افراد مورد مطالعه، کمتر از ۱۸ سال داشتند و تنها یک نفر از آن ها به طور کامل واکسینه شده بود. البته باید توجه داشت که این افراد در زمان عفونت مجدد واجد شرایط برای دریافت دوز سوم یا همان دوز تقویت کننده نبودند.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در این رابطه می گویند: واکسیناسیون، محافظت بیشتری در برابر کرونا  فراهم می کند، حتی اگر قبلاً به این ویروس آلوده شده باشید.

به گزارش سینا پرس، این آژانس همچنین هشدار می دهد که یافته ها ممکن است به کل جمعیت تعمیم داده نشود و داده ها به دوره گذار محدود می شود که سویه اومیکرون از سویه دلتا به عنوان سویه غالب ایالات متحده پیشی گرفت.

این مطالعه نتیجه ‌گیری می‌ کند: با این وجود، مطالعه فوق، محدودیت ‌های بالقوه ایمنی ناشی از عفونت را در برابر انواع جدید برجسته می ‌کند. اگرچه ممکن است اپیدمیولوژی ویروس کرونا با ظهور انواع جدید تغییر کند، اما واکسیناسیون همچنان امن ترین استراتژی باقی مانده است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: fox.com
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا