شب های گرم دلیل مرگ و میرهای قلبی عروقی در مردان

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که به نظر می ‌رسد شب‌ های گرم ‌تر از معمول منجر به افزایش مرگ ‌و میرهای ناشی از بیماری های قلبی عروقی در مردان و نه در زنان در دهه ۶۰ زندگی می ‌شود.

مطالعات قبلی بر روی پتانسیل دوره‌های گرم آب و هوا در طول تابستان متمرکز شده‌ اند که شامل دوره‌های شدید یا پایدار دمای بالا و همزمان با افزایش مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان به دلیل شرایط قلبی عروقی است. به گزارش سیناپرس، بنابراین محققان دانشگاه تورنتو کانادا شروع به بررسی هر گونه ارتباط احتمالی بین دمای بالای تابستان در شب و افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌ های قلبی عروقی (CVD) در بین افراد ۶۰ و ۶۹ ساله کردند. 

محققان داده های دفتر آمار ملی در مورد مرگ و میر بزرگسالان منتسب به بیماری‌ های قلبی عروقی را برای ماه های ژوئن و ژوئیه در هر سال بین سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۵ در انگلستان و ولز مورد مطالعه قرار دادند، زیرا موج های گرما در بریتانیا در این ماه ها بیشترین و شدیدترین حالت را دارند. علاوه بر این، پژوهشگران داده های رسمی هواشناسی بریتانیا و ایالات متحده را نیز بررسی کردند.

نتایج تحقیقات نشان داد که بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۵ ، ۳۹ هزار و ۹۱۲ مرگ ناشی از بیماری قلبی (۶۸.۹ درصد مردان) در انگلستان و ولز و ۴۸۸ مورد مرگ در روستای کینگ ثبت شده است.
یافته های مطالعات نشان داد که در انگلستان و ولز، پس از در نظر گرفتن متغیرهای خاص، افزایش ۱ درجه سانتیگراد در دمای معمول تابستان در شب با افزایش ۳.۱ درصدی خطر مرگ و میر ناشی از بیماری ‌های قلبی عروقی در بین مردان ۶۰ تا ۶۴ ساله همراه بود، اما نه در هیچ یک از گروه های سنی در زنان.

به گفته پژوهشگران، میزان خطر این نوع مرگ و میرها در بزرگسالان ۶۵ تا ۶۹ ساله بیش از ۵۰ درصد بیشتر از افراد ۶۰ تا ۶۴ ساله است.به گزارش سیناپرس، در ادامه، محققان می گویند که این امر نگران‌ کننده است زیرا در سال ‌های اخیر مناطق پرجمعیت مانند مناطق مورد مطالعه، افزایش دمای زیادی را در شدت گرمای تابستان در شب تجربه کرده ‌اند.
به گفته پژوهشگران، این یک مطالعه مشاهده ‌ای بوده و نمی ‌تواند علیت ایجاد کند ولی با این حال، از جمله نقاط قوت این مطالعه، داده‌های بزرگ جمعیت و استفاده از داده‌های ملی دقیق مرگ‌ و میر و هواشناسی است.

به گزارش سیناپرس، محققان در انتها نتیجه گرفتند که یافته های حاضر باید تحقیقات مشابهی را در مورد میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی و افزایش دما در مناطق پرجمعیت دیگر با عرض های جغرافیایی یکسان، موجب شود. با توجه به احتمال رو به رشد تابستان های شدید در بسیاری کشورهای جهان، این نتایج می تواند منجر به شکل گیری ابتکارات پیشگیرانه بهداشتی و سیاست های شهری جدید با هدف کاهش خطرات بیماری های قلبی در آینده شود.

شرح کامل این پژوهش و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله آنلاین BMJ Open منتشر شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا