کانادا متهم به ارسال عمدی ویروس کرونا از طریق پست شد

به گزارش سیناپرس، در شرایطی که هنوز مشخص نیست ویروس کرونا تا چه حد قابلیت انتقال از سطح را دارد، مقامات چینی ادعا می کنند که موارد جدید سویه اومیکرون که به تازگی در پکن شناسایی شده از طریق پست و از کشور کانادا رسیده است. این موضوع در حالی است که ویروس کرونا از طریق هوا منتقل شده و قابلیت بقا روی سطوح را ندارد. در این شرایط، مقامات بهداشتی چینی مظنون هستند که بیمار مبتلا به نوع اومیکرون در این کشور، هفت روز پیش نامه ای از مبدا کانادا دریافت کرد. گفتنی است این نامه مسیری طولانی را از کانادا به امریکا و سپس هنگ کنگ پیموده و در نهایت به چین رسیده است.

معاون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های چین در این رابطه تاکید کرد که احتمال آلوده شدن این شهروند چینی به اومیکرون به واسطه این نامه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاریsinapress، مساله فوق موجب شکل گیری یک تنش سیاسی جدید بین چین و کانادا شده و البته موجی از نگرانی را بین مردم به وجود آورده است که آیا امکان انتقال اومیکرون از طریق سطوح وجود دارد یا خیر؟

به گزارش سیناپرس، دولت چین مدعی است در مجموع ۲۲ نمونه از روی این بسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بررسی ها نشان می دهد که این نوع کرونا، شبیه به نمونه های رایج در آمریکای شمالی و سنگاپور بوده و ویروس روی دو سطح بیرونی و همچنین دو سطح در داخل بسته و هشت سطح روی کاغذ نامه شناسایی شد. بر اساس گفته چینی ها مبنی بر اینکه ویروس کووید۱۹ می تواند برای مدت طولانی در دمای پایین زنده بماند، بنابراین خطر سطوحی که باعث انتقال ویروس می شوند در زمستان افزایش می یابد.

گفتنی است که در چین تاکنون تنها دو مورد اومیکرون دیده شده است که یک مورد در پکن بوده و  مورد دیگر در دو هزار کیلومتری پکن مشاهده شده که دولت چین مدعی است  این شهروند چینی نیز از طریق بسته ای پستی که از آمریکای شمالی ارسال شده، به سویه جدید اومیکرون مبتلا شده است.

مقامات کانادایی اما این موضوع را از نظر علمی قابل قبول نداشته و مدعی هستند که ویروس کرونا به هیچ عنوان نمی تواند برای چند روز روی سطوح زنده بماند و امکان انتقال آن از طریق بسته های پستی که چند روز تا چند هفته در راه هستند، وجود ندارد.
برخی از کارشناسان نیز این موضوع را سیاسی قلمداد کرده و مدعی هستند چین قصد دارد با ادعای این اتهامات، کانادا را تحت فشار قرار دهد.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: lapresse
 

 

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا