کتاب ارزیابی تاثیر سلامت در شیراز رونمایی شد

شنبه 25 دیماه، نشست مجازی «شهر و ارزیابی تأثیر سلامت» که به همت گروه پژوهشی علوم رفتاری و مرکز ارزیابی جهاد دانشگاهی فارس برگزار و طی آن کتاب ارزیابی تاثیر سلامت با ترجمه پژوهشگران برتر همچون مسعود کوچانی اصفهانی، روح‌الله جلیلی، مریم سروش و صدیقه البرزی رونمایی شد.

این کتاب توسط کاترین ال راس، مارلا اورنشتین و نیشا بوچوی نوشته شده و از سوی گروه پژوهشی علوم رفتاری و مرکز ارزیابی جهاد دانشگاهی استان فارس ترجمه شده و انتشارات جهاد دانشگاهی فارس آنرا منتشر کرده است.  

هدف این کتاب ارائه بینشی جامع در خصوص استفاده از ارزیابی تاثیر سلامت و معرفی برخی از ابزارهای عملی مفید برای انجام، راه اندازی و یا ارزشیابی آن است که برای این کار با استناد به اَتس‌های انجام شده، چیستی، چرایی و چگونگی اَتس تشریح می‌شود.

این کتاب در ۴ بخش سازماندهی شده است که بخش اول در برگیرنده اَتس و ادغام آن در سلامت عمومی ، برنامه ریزی و تدوین سیاست بوده است. بخش دوم مفاهیم سیاسی و مطالعات موردی اشاره کرده است و بخش سوم نیز به معرفی شش گام اَتس، هدف، روش ‌و برون دادهای هر گام می‌پردازد.

همچنین بخش چهارم نیز درباره چگونگی توسعه اَتس در کشور آمریکا بحث می‌کند.

گفتنی است، این کتاب درکی عمیق از مفاهیم و روش های اساسی اَتس ایجاد می‌کند.

تشخیص پیامدهای سلامت سیاست‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌ها به تدوین روش شناسی‌ها و راهبردهایی برای شفاف سازی این پیامدها نیاز دارد که این کتاب ‌می تواند راهنمای مفیدی برای پژوهشگران این عرصه باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا