نخستین دوره فصلی کرونا سال آینده آغاز می شود

به گزارش سیناپرس، الکساندر سرگئیف، رئیس آکادمی علوم روسیه روز دوشنبه اعلام کرد من پیش بینی می کنم همه گیری فعلی کووید ۱۹ از سال ۲۰۲۲ به اپیدمی های فصلی تبدیل خواهد شد.

وی در این رابطه گفت: من انتظار دارم که همه گیری کرونا به اپیدمی های فصلی مانند آنفولانزا تبدیل شود. باید بگویم که وضعیت فعلی تقریباً شبیه دهه ۶۰ میلادی است، زمانی که اپیدمی آنفولانزای هنگ کنگ اثراتی بسیار جدی بر بهداشت جهان داشت، زمانی که بسیاری از مردم به شدت بیمار بودند. اما واکسن‌ها و داروها به موقع ساخته شدند و ما اکنون ۶۰ سال است که با آنفولانزا زندگی کرده و تقریباً به آن عادت کرده‌ایم. از نگاه من اتفاقی که امروز برای کووید می ‌افتد از برخی جهات مشابه با شرایط دهه ۶۰ میلادی به نظر می ‌رسد.

یک اپیدمی جدی و ترسناک که با توسعه واکسن وداروها و رعایت پروتکل های دارویی شاهد تداوم حیات این بیماری مانند آنفولانزای معمولی خواهیم بود.

به گزارش سیناپرس، سرگئیف در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد:نرخ بالای مرگ و میر ناشی از کرونا بهایی است که باید برای نرخ پایین واکسیناسیون پرداخت می شد. آمارها حاکی از این حقیقت هستند که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند واکسینه نشده اند. 

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا