دلیل گودی کف پا مشخص شد

سعید غدیری پور، کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اظهار داشت: عارضه کف پای گود باعث می شود قوس داخی پا زیاد شود که بر دو نوع ساختاری و عملکردی است که اصلاح نوع ساختاری آن غیر ممکن و یا بسیار سخت است البته در حالت کلی اصلاح کف پای گود بسیار سخت تر از کف پای صاف است.

غدیری پور اضافه کرد: بهبودی این عارضه بسیار کم مشاهده شده است و به همین دلیل تلاش بیشتری را از سوی فرد برای درمان می طلبد.

وی در ادامه به علت های به وجود آمدن کف پای گود اشاره کرد و گفت: کوتاه شدن بافت های نرم داخل پا به دلیل فعالیت های زیاد، کوتاهی تاندون آشیل و عضلات پشت ساق و عضلات کف پایی و یا گرفتگی یا فلج عضلات کف پایی باشد که در رده اختلالات عصبی و عضلانی قرار می گیرند.

این کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی عنوان کرد: در معاینات بالینی افراد مبتلا به این عارضه پاشنه ها به سمت داخل آمده و باعث کاهش دامنه حرکتی مفصل مچ پا شده اند به طوری که احساس درد در عضلات جلوی ساق یا در ناحیه کف پا در بین مراجعین اعلام شده است.
وی افزود: وقتی فرد مبتلا به این عارضه می دود یا راه می رود خیلی زود خسته شده  و از ادامه فعالیت خود ممانعت می کند.

غدیری پور یادآور شد: درد صبحگاهی یا عصرگاهی در ناحیه پاشنه پا، عدم توازن و تعادل در راه رفتن و ساییدگی خارج کفش از دیگر نشانه هایی است که فرد باید به آنها توجه کرده و در صورت بروز هریک از آنها به متخصص حرکت اصلاحی مراجعه کند.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا