پژوهش‌ ها به سمت تولید ثروت سوق داده شود

به گزارش رسیناپرس اردبیل، کاظم دبیر در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان با بیان این مطلب افزود: هفته پژوهش هفته مهمی برای استان و کشور است و این هفته باید بهانه‌ای باشد تا برای کشور ثروت و اندیشه تولید شود.

وی با بیان اینکه باید تولید ثروت حاصل از پژوهش‌ها برای همه اقشار جامعه باشد، تصریح کرد: باید امتیازات و جوایز انگیزاننده به پژوهشگران برتر داده شود تا برای پژوهش‌های کاربردی ترغیب شوند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و جانشین رئیس ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل هم گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان ۱۷ آذرماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

دکتر عزیز حبیبی ادامه داد: دو یا سه نفر از بخش دانشگاهی در گروه‌های علوم پایه، فنی مهندسی، علوم‌انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی به‌عنوان نفر اول و نفر دوم یا شایسته تقدیر، سه نفر از گروه‌های علوم پزشکی پایه و سه نفر از گروه علوم پزشکی بالینی به‌عنوان نفر اول تا سوم انتخاب یا تجلیل خواهند شد.

وی افزود: پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی، پژوهشگران مراکز تحقیقات دستگاه‌های اجرایی، پژوهشگران برتر در بین معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان یا دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هم انتخاب و تجلیل می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل هم تصریح کرد: ۱۳ تا ۱۸ آذرماه هفته پژوهش هم‌زمان با سراسر کشور در استان اردبیل هم برگزار می‌شود.

دکتر داود سیف‌زاده اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار، تجلیل از پژوهشگران برتر، اجرای مراسم زنگ پژوهش و مواردی ازاین‌دست از جمله برنامه‌های اجرایی هفته پژوهش خواهد بود.
 

خبرنگار: تقی قاسمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا