زنان جوان فضانوردان آینده هستند

به گزارش سیناپرس، طی سال های گذشته، تعداد ماموریت های فضایی با بهره گیری از فضانوردان زن افزایش بیشتری پیدا کرده و کارشناسان اعتقاد دارند استفاده از زنان در ماموریت های فضایی از نظر فنی بهتر بوده و مزایای زیادی دارد. از جمله مهمترین مزایای ذکر شده برای این انتخاب بر مبنای جنسیت، می توان به وزن کمتر زنان اشاره کرد که باعث می شود حمل و نقل آن ها در فضاپیماها بسیار آسان تر و ارزان تر باشد، زیرا در ماموریت های فضایی انتقال هر یک کیلوگرم بیشتر، نیازمند محاسبات پیچیده و صرف هزینه های بیشتر است. از سوی دیگر زنان به طور متوسط در مقایسه با مردان، غذای کمتری مصرف می کنند که این موضوع نیز به طور خاص برای ارائه تدارکات ماموریت های طولانی در مدار زمین یا ماموریت های بین سیاره ای بسیار مهم است.

به گزارش سیناپرس،در همین راستا روز گذشته مدیر آژانس فضایی روسیه در حاشیه یک همایش تجاری گفت: آژانس  فضایی روسیه، روسکوسموس، امیدوار است که بلاروس برای انجام ماموریت آتی مشترک دو کشور، یک فضانورد  زن جوان را انتخاب کند.

روگوزین در پاسخ به این سوال که فضانورد بلاروسی چه زمانی برای یک ماموریت فضایی آموزش می بیند، گفت: من از بلاروس خواسته ام یک فضانورد زن جوان را برای این ماموریت انتخاب کند تا تیم فضانوردان ما متعادل باقی بماند.

مدیر آژانس فضایی روسیه امیدوار است که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، مرکز آموزش فضایی گاگارین بتواند لیستی از نامزدها را برای اعزام یک فضانورد بلاروسی به یک ماموریت فضایی در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ دریافت کند.

به نظر می رسد روسیه نیز به مانند ناسا در برنامه ریزی های مرتبط با ماموریت های فضایی آینده خود، نگاه ویژه ای به فضانوردان زن داشته باشد.به گزارش سیناپرس، این موارد حاکی از افزایش تعداد فضانوردان زن در سال های آینده بوده و پیش بینی می شود در سال های آینده حضور زنان در ماموریت های مداری و فضایی با افزایش بیشتری همراه شود.

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا