آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برگزار شد

رئیس جهاددانشگاهی فارس عصر چهارشنبه ٢٦ آبان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران بیان کرد: این نمایشگاه از ٢٣ آبانماه جاری آغاز شده و امروز به ایستگاه پایانی رسید.

دکتر مظاهر بابایی با بیان اینکه نمایشگاه فوق متشکل از آثاری است که همکارانمان در پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس خلق کرده‌اند، افزود: به مناسبت روز فرهنگ عمومی دستاوردهای این حوزه در معرض نمایش گذاشته شد که خوشبختانه با استقبال بالایی مواجه شد.

او با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب توسعه اقتصاد فرهنگی شود، گفت: صنایع چوب، المان‌های شهری، دستبافت‌ها، بازی‌های فکری به روز و …از جمله حوزه‌هایی بود که در این نمایشگاه به معرض دید علاقمندان گذاشته شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: جوانان ما امروز با استفاده از علم روز و خلاقیت، طرح‌های خوبی در باب فضا سازی‌ مذهبی با ساخت المان‌های مطلوب اجرایی کرده‌اند که خوشبختانه در این نمایشگاه هم مورد استقبال قرار گرفت.

بابایی از همه مسوولان و متولیان فرهنگی خواست به جد برای حمایت از فعالان فرهنگی ورود کنند و ادامه داد: از آنجا که تیم‌های مستقر در این نمایشگاه ذیل شرکت‌های دانش بنیان فعال شده‌اند و با حمایت پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی توانسته‌اند خلاقیت خود را بروز دهند، لذا می‌طلبد که مسئولان استان بیش از گذشته از این تیم‌ها حمایت کنند.

او خواستار هم افزایی، تعامل و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خالی موجود در استان برای معرفی این شرکت‌ها و ارائه محصولات آنها شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با توجه به نیازسنجی‌ها و مغفول ماندن حوزه‌های مختلف فرهنگی راه‌اندازی شده است، گفت: امروز شاهد فعالیت‌های خوب این پارک در راستای تحقق حرم سوم هستیم و مجموعه جهاددانشگاهی نیز با ظرفیت‌های بالقوه‌ای که داشته، توانسته از این تیم‌ها حمایت و با گردآوری آنها در پارک، حمایت کند.

بابایی تصریح کرد: علی‌رغم بازدید و استقبال خوب اعضای شورای شهر شیراز، سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، استانداری فارس، سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس و بسیج ادارت استان از این نمایشگاه، اما جای خالی حضور دیگر مسئولان تاثیرگذار استان احساس شد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان کمی از تاسیس این پارک می‌گذرد اما برگزاری این نمایشگاه نشان داد که فارس به عنوانی استانی فرهنگی دارای ظرفیت‌های بالقوه خوبی است که با بالفعل کردن آنها می‌توان شاهد رونق اقتصادی، اشتغالزایی و ارتقای نوآوری در شرایط کنونی بود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با اشاره به رونمایی از پوستر سومین جشنواره شعر باران در آیین اختتامیه این نمایشگاه، گفت:  جشنواره‌ دوسالانه سراسری دانشجویی شعر باران بر پایه‌ عمل به رسالت فرهنگی این نهاد انقلابی  از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده و امسال سومین دوره ‌خود را به حول و قوه‌ی الهی برگزار خواهد کرد.

بابایی خاطرنشان کرد: در این دوره نیز شاعران علاقمند می‌توانند آثار خود را در سه محور موضوعی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، مقام شامخ مادر و موضوع‌های آزاد به دفتر جشنواره ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا