معاون وزیر ارتباطات:مهارتها و آموزشهای کاربردی در حوزه IT توسعه می یابد

به گزارش ایرنا، نصرالله جهانگرد  در نخستین کارگاه آموزشی 'حاکمیت اینترنت' افزود:به دنبال تجربه های موفق و برنامه های مناسب در این زمینه درسطح جهانی هستیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار امیدواری کرد که این دوره های آموزشی سرآغازی مناسب برای افزایش مهارت های مدیران دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و خصوصی در حوزه IT باشد.

جهانگرد بر لزوم برگزاری اینگونه دوره ها تاکید کرد و گفت: با بهره گیری مناسب مدیران دستگاه ها می توان زمینه ارایه سرویس های مناسب در این حوزه را برای مردم فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ICDL که مدل آموزش های پایه است از دهه قبل در کشور آغاز شده است گفت: این روش متناسب با وضعیت ایران اصلاح شده و بر پایه آموزش کارکنان دولت، مردم و دانش آموزان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در دوره جدید افزایش مهارت های به کارگیری از IT در زمینه هایی همچون خدمات، آموزش و سلامت مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات، افزایش توان و بهره گیری مناسب تر از IT را از جمله اهداف این دوره برشمرد و گفت: تحقق اهداف این دوره نقش بسیار مهمی در ارتقاء دولت الکترونیک دارد.

این کارگاه آموزشی سه روزه که تا نهم مرداد ماه ادامه دارد با حضور رییس بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد و مدرسان UN- APCICT برگزار و جدیدترین موضوعات در خصوص حاکمیت اینترنت مطرح خواهد شد.

در کارگاه آموزشی حاکمیت اینترنت مدیران ارشد سازمان ها و دستگاه های دولتی حضور دارند تا مهم ترین سیاستگذاری های صورت گرفته در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا آشنا شوند.

بررسی ابزارهای دولت الکترونیکی و نیز کنترل پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات از لحاظ تئوری و عملی نیز از دیگر موضوعاتی است که با همکاری مرکز آموزش توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد UN-APCICT در هفته های آتی به صورت مستقل برگزار خواهد شد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا