کنگره سبک زندگی سالم برگزار می‌شود

دکتر منیژه سلیمانی‌فر مدیر گروه پژوهشی سبک زندگی سالم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: سبک زندگی سالم یکی از فعالیت محوری سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به شمار می‌رود. گروه پژوهشی تخصصی سبک زندگی سالم این سازمان، پیش از این در بهمن ماه سال ۹۹ اولین رخداد علمی خود را با عنوان سمپوزیوم سبک زندگی سالم و سلامت الکترونیک برگزار کرد که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبین و متخصصین این حوزه قرار گرفت.

سلیمانی فر افزود: گروه پژوهشی سبک زندگی سالم اکنون هم به دنبال برگزاری اولین کنگره سبک زندگی سالم است که در آن تازه ترین یافته‌های علمی در محورهای فعالیت جسمانی، تغذیه سالم، عدم سوء مصرف مواد، مدیریت استرس، بهبود خواب و حفظ روابط اجتماعی به شکل سخنرانی و مقاله ارائه خواهد شد.
او ادامه داد: اولین کنگره سبک زندگی سالم فرصتی برای برترین دانشمندان حوزه‌های مورد اشاره و مسئولان نهاد‌های حاکمیتی فراهم می‌آورد که از نزدیک چالش‌های پیش روی نهادینه‌سازی سبک زندگی سالم در کشور را مورد بررسی قرار دهند.

دکتر شاهین آخوند زاده دبیر کنگره سالانه سبک زندگی با اشاره به سابقه طولانی جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های حوزه پزشکی و به ویژه فعالیت‌های بینابخشی گفت: کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی، همایشی با چارچوب‌های پزشکی در حوزه‌های مختلف است در واقع هسته آن را پزشکی تشکیل می‌دهد اما کنگره ای بیا بخشی شامل حوزه‌های روانپزشکی، توانبخشی، جامعه‌شناسی، اقتصاد و … است.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی هم ید طولایی در امور علمی کشور مثل حوزه پزشکی و به ویژه فعالیت بین بخشی دارد و در حیطه فعالیت‌های وزارت علوم و هم در حوزه فعالیت‌های وزارت بهداشت عمل می‌کند. این سازمان اکنون با هدف ایجاد بستری برای انتقال ایده‌های خوب علمی به جامعه پزشکی و سیاستگذاران، برگزاری کنگره سالانه سبک زندگی را در دستور کار دارد تا سیاستگذاران چه در مجلس و چه در وزارت علوم و وزارت بهداشت بتوانند با بهره‌گیری از این ایده‌ها تصمیمات درست‌تری اتخاذ کنند.

دکتر سینا قاسمی دبیر اجرایی این کنگره نیز با بیان اینکه پزشکی مبتنی بر سبک زندگی حوزه جدیدی در نگاه به زندگی است گفت: پزشکی مبتنی بر سبک زندگی می‌کوشد، بار بیماری‌ها را کاهش دهد، هزینه‌های اقتصادی ناشی از بیماری‌های غیرواگیر کاهش پیدا کند و مردم در سلامت و صحت زندگی کنند.

او با بیان اینکه کنگره سبک زندگی سالم برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود افزود: گروه پژوهشی سبک زندگی سالم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تصمیم دارد که در راستای ترویج سبک زندگی سالم با هدف ابتلای کمتر افراد به بیماری‌های غیرواگیر، کنگره سبک زندگی سالم را برگزار کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، قاسمی ادامه داد: تاکنون در ایران کنگره سبک زندگی برگزار نشده است و این بار است که این کنگره توسط جهاد دانشگاهی در کشور برگزار می‌شود. حوزه پزشکی مبتنی بر سبک زندگی در سطح جهان نیز حوزه جدیدی است و فقط چند موسسه در دنیا مثل انجمن سبک زندگی آمریکا، انجمن سبک زندگی اروپا و چند کشور دیگر در این فعالیت دارند که کنگره این موسسات هم بسیار جوان است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا