6 ماه مقابله با چالش های جهانی

به گزارش سیناپرس به نقل از expo2020dubai، جهان امروز با وجود ابداع انواع مختلف نوآوری ها و فناوری ها، با چالش ها و مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می کند. ابداع فناوری های جدید از جمله راهکارهای نوینی است که به بهبود شرایط دشوار و مقابله با برخی مشکلات کمک می کند. 

در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی که مدتی با تأخیر در سال 2021 برگزار شد، موضوعاتی حیاتی مد نظر قرار گرفت و حالا قرار است طی 6 ماهی که این نمایشگاه پابرجاست، موضوعات طرح شده بخشی از چالش های موجود در دنیای امروز را حل و فصل کنند.

طی این 6 ماه، 10 هفته موضوعی در نظر گرفته شده که در آن مهم ترین و حیاتی ترین چالش های بشریت مورد توجه قرار دارد و فرصت هایی برای مقابله با مشکلات فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، اقتصادی، سلامت و غیره پیش روی انسان قرار گرفته است. پیوستن به این گردونه دنیای جدیدی را ایجاد می کند که آینده بهتری را برای سیاره زمین خلق می کند.

به گزارش سیناپرس، نخستین هفته موضوعی که در نظر گرفته شده، از 3 تا 9 اکتبر با موضوع آب و هوا و تنوع زیستی انتخاب شده است. مهم ترین موضوعی که در این هفته به آن پرداخته می شود، چگونگی همکاری کشورها با یکدیگر برای مدیریت بهتر تغییرات آب و هوایی و محافظت از تنوع زیستی است. 
از مسائلی که در این هفته به آن پرداخته می شود، حفاظت از سیاره زمین و انجام اقدامات جمعی قاطع برای حفاظت از جوامع و اکوسیستم های آسیب پذیر؛ ایجاد آینده ای پایدار با تغییر فعالیت های انسانی برای فعالیت در محدوده های سیاره ای زمین؛ و تسریع اقدامات آب و هوایی تا بتوان در راستای توقف تغییرات آب و هوایی قدمی برداشت. 

موضوعات هفته های دوم تا دهم هم به این شرح است:
 

هفته دوم از 17 تا 23 اکتبر با موضوع فضا: چگونه می توانیم با خیال راحت و بهره وری، مرزهای جدید را کشف کنیم؟

هفته سوم از 31 اکتبر تا 6 نوامبر با موضوع رشد شهری و روستایی: چگونه هماهنگ با کره زمین زندگی و رشد کنیم؟

هفته چهارم از 14 تا 20 نوامبر با موضوع تحمل و فراگیری: چگونه می توان درک مشترک تری را ایجاد کرد تا جوامع قدرت تحمل و فراگیری بیشتری پیدا کنند؟

هفته پنجم از 12 تا 18 دسامبر با موضوع دانش و یادگیری: چگونه می توان دانش روز را به دست آورد و برای آمادگی آینده از آن استفاده کرد؟
هفته ششم از 9 تا 15 ژانویه با موضوع سفر و برقراری ارتباط: چگونه می توان تأثیر گسترش دنیای دیجیتال را با واقعیت فیزیکی متعادل کرد؟ 
هفته هفتم از 16 تا 22 ژانویه با موضوع اهداف جهانی: برای داشتن یک جهان برتر در سال 2030 چه باید کرد؟

هفته هشتم از 27 ژانویه تا 2 فوریه با موضوع سلامت و تندرستی: چگونه می توان جهان سالم تر و شادتری خلق کرد؟

هفته نهم از 17 تا 23 فوریه با موضوع معیشت: چگونه می توان به طور پایدار غذا تولید کرد تا تقاضای آینده را برآورده کنیم؟

هفته دهم از 20 تا 26 مارس با موضوع آب: چگونه می توان از ارزشمندترین منابع امروز برای فردا محافظت کرد؟

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا