پایش سلامت بیش از ۶۱۳ هزار مسافر در مرزهای ورودی

به گزارش سیناپرس از جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی پور ضمن تاکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفندماه ۹۹ آغاز شده و تا صبح امروز ۲۴ شهریور ماه، ۶۱۳ هزار و ۱۱۴ نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۸۶ هزار و ۶۰ مورد تست فوری و ۷۰ هزار و ۹۲۳ مورد تست پی سی آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده و ۲۱۱ نفر از مسافران نیز به صورت موقت قرنطینه شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: این طرح با مشارکت ۴۷۱ نیروی عملیاتی در ١۶ استان در حال اجراست.

 مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۵۶ نفر رسید و  همچنین تا کنون ۴ میلیون ۶۲۷ هزار و ۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ در این میان، ۷ هزار و ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند که تا کنون ۳۰ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۷۸۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۲ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۷۶۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۵۵۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۲۰۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.  

در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا