ایده های دیوانه کننده درباره منشا جهان در یک کتاب

به گزارش سیناپرس، دور از واقعیت نیست اگر بگوییم نخستین پرسشی که همواره ذهن بشر را به خودش مشغول کرده چگونگی پیدایش انسان جهان و آفرینش کائنات بوده است.

اگر می خواهید ایده‌های واقعاً دیوانه کننده ای در مورد جهان بشنوید فقط کافیست داستان های علمی تخیلی را فراموش کنید و به نظریه‌های فیزیکدانان گوش کنید. تا به حال آرزو کرده اید کاش می شد در زمان به عقب بروید؟ باید گفت، طبق برخی تفاسیر مکانیک کوانتوم پاسخ به این پرسش مثبت است؛ بله می توانید. آیا ممکن است بی‌نهایت جهان موازی وجود داشته باشد؟ فیزیکدانان برنده جایزه نوبل استیون واینبرگ این امر را واقعیتی محتمل می‌ دانند حتی مه بانگ که دهه های زیادی توضیحی معمول برای شروع پیدایش جهان بود اکنون در حال بررسی مجدد است.

کتاب «گفتگوهایی درباره پیدایش انسان و جهان» انتخاب خوبی است تا به پاسخ سوالات اساسی درباره پیدایش جهان از زبان دانشمندان بشنوید. این اثر مجموعه مصاحبه هایی است که با پل دیویس، مایکل بیهی، رابین کالینز، جان هات، کارل ساگان، فرانسیسکو آیالا، باربارا دراسل، ویلیام دمبسکی و کنث میلر صورت گرفته و مجموع این مصاحبه ها در کتاب گردآوری شده است. گفتنی است حمیرا افشار ترجمه این اثر را بر عهده داشته است.

چه جز افرادی باشید که در محدوده مطالعات ساده‌ترین مربوط به پیدایش جهان متوقف شده باشید و چه از آن دسته ای باشید که برای پاسخ به این پرسش های ترسناک همواره در پی بررسی و کاوش بوده‌اند. مطالعه این کتاب می‌تواند مشوق بزرگی برای آغازی دوباره یا ادامه مسیر باشد .آنچه تلاش شده تا در مجموعه گفتگوهای این کتاب به تصویر کشیده شود دیدگاه‌های با اهمیت و متنوعی است که کوشیده اند برای این پرسش همیشگی ذهن ما پاسخی فراهم آورند آیا وجود جهان و انسان محصول خالقی ورای تصور است یا تصادفی از سر خوش اقبالی؟

آن موضوعی که نویسندگان در این کتاب ارائه می‌کنند حقیقتاً ذهن را به چالش می کشد. بر مبنای اصول عجیب و غریب مکانیک کوانتومی  ممکن است بشر از طریق مشاهده محض میلیاردها سال پیش به شکل گیری قوانین فیزیکی کمک کرده باشد همچنین اظهار می‌کند که به نظر می‌رسد جهان مانند رایانه‌ای غول‌پیکر رفتار می‌کند احتمال دارد واقعاً همین‌طور باشد و مانند شخصیت نئو در فیلم ماتریکس در جهان مجازی و شبیه سازی شده ای زندگی کرد.

متن کتاب شبیه برگه های روزنامه ای است که گفتگوهای این دانشمندان در آن درج شده است که پیش از هر پرسش سوالاتی مطرح شده است و شما می توانید به خوبی بدانید که منشا جهان شاید چه چیزی بوده است؛ این همان رازی است که سال‌ها دانشمندان در پی آن هستند تا به فرمولی واحد برسند.

گزارش: فریده سلیمانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا