افزایش خطر ابتلا به آب سیاه در افراد بالای 40 سال

به گزارش ایرنا از جامعه اپتومتری ایران، محمدرضا کریمی فرد کارشناس ارشد اپتومتری در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران اظهار کرد: به طور کلی این بیماری سن خاصی ندارد اما اغلب افراد به دلیل ایجاد اختلالات وابسته به سن در مایع زلالیه چشم، در سنین بالای 40 سال به گلوکوم یا آب سیاه مبتلا می شوند.

عضو جامعه اپتومتری ایران گفت: با این وجود کودکان نیز ممکن است دچار این بیماری شوند و حتی در برخی موارد مشاهده می شود که کودک به صورت مادرزادی با این بیماری به دنیا می آید.

وی توضیح داد: بیماری گلوکوم هیچ علامتی ندارد و تنها زمانی فرد متوجه می شود که دید او کاملا از بین رفته است، بنابراین انجام معاینات منظم می تواند تا حد زیادی از بروز این بیماری پیشگیری کند.

کریمی فرد افزود: 90 درصد پزشکان در معاینات اولیه، فشار چشم راکه علت اصلی این بیماری است، اندازه گیری نمی کنند؛ در صورتی که با گرفتن فشار چشم و معاینه انتهای چشم می توان به راحتی این بیماری را تشخیص داد. 

وی ادامه داد: در صورتی که فردی به دیابت مبتلا باشد، لازم است در مراحل اولیه بیماری او تشخیص داده شود تا با یک لیزر درمانی ساده از عوارض جدی این بیماری و همچنین درمان های پرهزینه مانند تزریق داخل چشمی و عمل های جراحی شبکیه جلوگیری شود.

کریمی فرد با تاکید بر لزوم تشخیص به موقع گلوکوم اظهار کرد: می توان با گرفتن فشار چشم، بیماری را در مرحله ابتدایی تشخیص داد و از کوری کامل پیشگیری کرد.

عضو جامعه اپتومتری ایران در تشریح بیماری آب سیاه گفت: اگر اختلالی در مایع زلالیه چشم ایجاد شود، به اعصاب بینایی چشم فشار وارد می شود که در نهایت منجر به التهاب چشم و ایجاد بیماری آب سیاه می شود.

هجدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران از 14 تا 16 مردادماه سال جاری در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا