مراقب ریه های زمین باشیم

به گزارش خبرگزاری سیناپرس همدان؛ عباس قبادی اظهار کرد: پوشش گیاهی همانند سدهای کوچک در مراتع عمل کرده و علاوه بر تغذیه آب های زیر زمینی از فرسایش آبی و بادی خاک جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن از دیگر کارکرد های پوشش گیاهی مراتع است و افزایش پوشش گیاهی این اراضی در شهرهای صنعتی کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد.

قبادی تصریح کرد: در راستای جهش سازمانی، طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب طرح‌های مرتع داری در سالجاری دردستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: سطح مراتع استان   822 هزار هکتار است که نزدیک به 600 هکتار طرح مرتع داری در سطح استان تهیه شده است که به طور تقریبی 70% از سطح مراتع استان را شامل می شود.
وی یادآور شد: امسال در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی، یک هزارو500 هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: در استان همدان یک هزار و 650 گونه شناسایی شده که از این میزان بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی دارویی وخوراکی هستند.

وی اضافه کرد: استان همدان  با توجه به شرایط آب و هوایی، مستعد توسعه و کشت انواع مختلف گیاهان دارویی و صنعتی از جمله بابونه،گلرنگ، آویشن،موسیر، ختمی،گل گاو زبان، مفراح و… است.
قبادی گفت: توسعه کشت این گیاهان افزون بر رونق اقتصادی برای بهره برداران محلی ومردم نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی استان دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا