دردی که به جان فک می افتد

دکتر فخرالدین حیدریان در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس همدان، اظهار کرد: گرفتگی عضلات فک و یا به  اصطلاح تریسموس پس از انجام درمانهای دندانپزشکی اتفاق رایجی بوده که به طور معمول چند علت برای آن وجود دارد.

وی افزود:  انقباض و تحریک پذیری عضلات و بافت نرم گونه ای بر اثر تزریق مواد بی حسی می تواند موجب گرفتگی عضلات فک شود.

 حیدریان با بیان اینکه طولانی شدن جلسات درمانی برای امر داندپزشکی در بروز این نوع گرفتگی بی تاثیر نیست، گفت: طولانی شدن تعداد جلسات مراجعه فرد برای امر درمان دندان ، می تواند باعث بروز گرفتگی عضلات فک شود.

رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی با بیان اینکه پزشک معالج هنگام انجام امور درمانی با محدودیت دسترسی ممکن است، روبرو شود، تصریح کرد: محدودیت در دسترسی به ناحیه درمان مانند کار روی دندانهای خلفی و انتهایی در دو فک می تواند باعث بروز گرفتگی عضلات فک شود و فرد در این حالت احساس خوبی ندارد.

این متخصص دندانپزشک گفت: تریسموس هرچند تا چند روز موجب اذیت بیمار می شود اما نگران کننده نیست و با انجام توصیه هایی که توسط دندانپزشک تجویز می شود ، می توان درد و اذیت آن را کمتر کرد .

وی به انجام برخی کارها برای درمان تریسموس اشاره کرد و گفت: خوردن و جویدن مواد غذایی نرم، ماساژ عضلات فک از سمت بیرون،  استفاده از کمپرس گرم یا حوله گرم، استفاده از مسکن ها و داروهای ضد التهابی و در موارد شدید استفاده از داروهای شل کننده عضلانی برای درمان این نوع گرفتگی بسیار مفید  و موثر است.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا