امکان دفتردار شدن دانش بنیان ها در کنیا

سیاوش ملکی‌فر امروز در برنامه «یکشنبه های صادراتی؛ پذیرش هیئت تجاری و فناوری در حوزه کشاورزی از کشور کنیا» که به صورت آنلاین در محل در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی ۶۰خدمت ابزار مالی را به شرکت های دانش بنیان ارائه می کند.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه مفصلی برای حضور شرکت های دانش بنیان در عرصه بین المللی دارد، عنوان کرد: اکنون بیش از شش هزار شرکت دانش بنیان در ۴۵ پارک علم و فناوری فعالیت می کنند و این پتانسیل صادراتی برای آنها وجود دارد.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه عمده شرکت های دانش بنیان در لبه تکنولوژی کار می کنند، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ مرکز رشد و حدود ۲۰۰ شتابدهنده و به عبارتی مرکز رشد خصوصی در حال فعالیت هستند.

ملکی‌فر یادآور شد: براساس آخرین آمار صادراتی، ۴۵۰ شرکت دانش بنیان (۱۰ درصد از کل دانش بنیان ها) حدود یک میلیون دلار صادرات داشته اند.

وی گفت: صندوق نوآوری برای توسعه همکاری بین المللی شرکت ها ابزارهای متنوعی را در نظر گرفته است.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در این راستا، بهمن ماه سال گذشته خانه نوآوری ایران در کنیا راه اندازی شد و هیئتی از شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این کشور اعزام شده اند.

ملکی فر با تاکید بر ضرورت ثبت لوگو، برند و اختراع در کشور مبدا توسط شرکت ها ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه ثبت اختراع ، نشان تجاری و طرح صنعتی از شرکت ها حمایت می کند.

وی یادآورشد: این صندوق در حوزه کشاورزی که شاید نیاز به ثبت طرح صنعتی باشد، از دانش بنیان ها حمایت می کند.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: بسیاری از شرکت ها حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را یکی می دانند اما حمایت های در نظر گرفته شده در هر دو نهاد جدا و متفاوت است و شرکت ها می توانند از حمایت هر دو نهاد بهره ببرند.

ملکی فر با اشاره به راه اندازی خانه نوآوری در کنیا تاکید کرد: این مرکز ظرفیت خوبی برای شرکت های ایرانی در بازار خارجی محسوب می شود. شرکت ها می توانند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در کنیا در این خانه نوآوری صاحب دفتر شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا