نخستین مقاله علمی از واکسن کووایران منتشر شد

 اولین مستند از کاندید واکسن برکت در دسترس قرار گرفته است.

در این مطالعه تولید آنتی بادی خنثی کننده و محافظت در برابر ویروس‌ عامل کووید-۱۹ توسط کاندید واکسن و همچنین ایمن بودن آن در مدل حیوانی نشان داده شده است.

در خلاصه مقاله آمده است: «تقاضای فوری تولید واکسن موثر و ایمن برای جلوگیری از عفونت SARS-CoV۲ f برای پیشگیری از همه گیری جهانی وجود دارد. در این مطالعه ، ما یک ویروس واکسن SARS-CoV-۲ ویروس کامل غیر فعال به نام COVIran Barekat تولید کردیم.

ایمن سازی در دو دوز مختلف (۳ میکروگرم یا ۵ میکروگرم گرم در هر دوز) باعث ایجاد سطح بالایی از آنتی بادی های خنثی کننده خاص SARS-CoV-۲ در موش ها ، خرگوش ها و نخستی های غیر انسانی شد.

نتایج نشان می دهد مشخصات ایمنی در حیوانات مورد مطالعه (شامل خوکچه هندی، خرگوش، موش و میمون). موشهای رزوس با دو دوز ۵ میکروگرم و ۳ میکروگرم واکسن COVIran Barekat ایمن سازی شدند و در مقایسه با گروه کنترل محافظت بسیار کارآمدی را در برابر ۱۰۴ TCID۵۰ از چالش داخل تراشه SARS-CoV-۲ نشان دادند.

این نتایج واکسن COVIran Barekat را به عنوان یک کاندیدای بالقوه برای القای پاسخ ایمنی قوی و قوی که ممکن است یک واکسن امیدوار کننده و عملی برای محافظت در برابر عفونت SARS-CoV۲ باشد را برجسته می کند.»

تصویر صفحه مقاله منتشر شده در سایت BioRxiv

 

این مقاله در سایت www.biorxiv.org منتشر شده است. سایت BioRxiv در سال ۲۰۱۳ توسط Cold Spring Harbor Laboratory راه‌اندازی شد. bioRxiv در توضیحی اعلام کرده است بسیاری از مقاله های مربوط به COVID۱۹ را ارسال می کند. یک یادآوری: آنها به طور رسمی مورد بررسی قرار نگرفته اند و نباید رفتارهای مربوط به سلامت را هدایت کنند یا در مطبوعات به عنوان قاطع گزارش شوند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا