استفاده از حیوانات برای شناسایی زلزله در چین

دانشمندان در کشور چین برای پیش بینی وقوع زلزله تصمیم به بررسی و مطالعه رفتار حیوانات و نحوه آگاهی آنها از وقوع زلزله گرفته اند. در همین راستا نیز در یکی از باغ وحش های این کشور، مرکز بررسی و نظارت ویژه بر حیوانات تاسیس شده است که هدف از آن مطالعه رفتار این موجودات در زمینه پیش بینی زلزله است.

متخصصان با مطالعه رفتار این حیوانات در حال جمع آوری یک پایگاه داده از گزارش های رفتاری این موجودات هستند که گزارش های آن به صورت روزانه تهیه شده و مورد بررسی و مقایسه با روزهای دیگر قرار می گیرد. شهر نان جینگ به عنوان میزبان این پروژه تعیین شده است ولی معلوم نیست که برای چه مدتی این فرایند نظارتی ادامه خواهد داشت و به نظر می رسد که این فرایند برای مدت زمانی بسیار طولانی ادامه داشته باشد.

پایه اصلی شروع این فرایند بر مبنای چند تئوری است که بر اساس آن بسیاری از حیوانات می توانند به واسطه شنیدن صداهایی خارج از محدوده صوتی قابل شنود برای انسان و یا حس کردن بوهای ناشی از تغییرات شیمیایی حاصل از زلزله و یا درک کردن بهتر میزان لرزش، قابلیت پیش بینی زلزله را دارند. بر همین اساس نیز این دانشمندان می خواهند دریابند که شناسایی زلزله ها از طریق چه فرایندی در بدن حیوانات انجام می شود.

شایان ذکر است که به جای نذارت ویدیوی خالص، دانشمندان فعال در این باغ وحش به صورت مستقیم به نظارت حیوانات می پردازند. این دانشمندان در طول یک فرایند یک ساله به سراغ راه اندازی 7 مرکز مشابه در این کشور خواهند بود تا فرایند بررسی این امر سرعت یابد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا