المپیک توکیو می‌تواند موجب ظهور گونه‌ای جدید از ویروس کرونا شود

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، «ناوتو یوایاما» هشدار داد که برگزاری المپیک در توکیو می تواند وضعیت اپیدمیولوژیک را به طور جدی پیچیده کند و حتی به ظهور نوع «المپیک» ویروس کرونا کمک کند.

رییس اتحادیه پزشکان ژاپن که در کنفرانس مطبوعاتی باشگاه خبرنگاران خارجی ژاپن صحبت می کرد، در تضاد با ادعاهای قبلی اعضای کمیته بین المللی المپیک گفت که بازی های تابستانی می تواند محل بروز عفونت های جدید باشد.

وی افزود: واکسن های کرونا و آزمایش این ویروس، مانع از انتشار انواع مختلف کووید-۱۹، در جریان بازی های المپیک نمی شود. با ورود بسیاری از انواع جهش های کرونا به یک مکان و در یک شهر، «فرصتی برای ادغام یا ترکیب سویه های مختلف وجود دارد» تا یک گونه جدید و خطرناک ایجاد کند.

به گفته رئیس اتحادیه پزشکان ژاپن، نمایندگان ۲۰۰ کشور به این رویداد ورزشی می آیند و انواع کووید – ۱۹ را از سراسر جهان به ژاپن می آورند. تمام سویه های جهش یافته این ویروس که در مکان های مختلف وجود دارد، در توکیو جمع می شوند. ما حتی نمی توانیم احتمال بروز فشار جدیدی را که پس از المپیک به وجود می آید، انکار کنیم.

یوایاما گفت: ژاپن در حال حاضر با موج چهارم بیماری همه گیر کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می کند و مقامات محلی نمی توانند حتی احتمال بروز یک ویروس جدید را با قطعیت انکار کنند.

پیش از این، «مایکل بیکر»، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه اوتاگو و مشاور دولت نیوزلند به ژاپن در مورد میزبانی المپیک هشدار داده بود. وی گفته بود که هزینه چنین تصمیمی، جان انسان هاست، زیرا چنین رویدادی کاملاً مخالف با اقدامات مبارزه با ویروس کرونا است.

بازی های المپیک توکیو قرار بود از ۲۴ جولای تا ۹ آگوست سال ۲۰۲۰ برگزار شود. به دلیل همه گیری ویروس کرونا، این رقابت به مدت یک سال به تعویق افتاده است و اکنون از ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ برگزار می شود.

اظهارات یوایاما در رسانه های خارجی پخش شد اما در روز پنجشنبه در روزنامه های مهم ژاپنی وارد نشد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا