نخستین کتاب منتشر شده در جهاد دانشگاهی شعبه همدان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس همدان ، در آیین رونمایی از این کتاب که توسط دکتر علیرضا عقیقی ترجمه شده، دکتر علی کلانترنیا رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان و دکتر اصغری صارم عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا حضور داشتند.
دکتر اصغری صارم به نقد این کتاب با عنوان چگونه ژن های شما بر زندگی کاری تان اثر می گذارند، پرداخت.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان در این مراسم اظهار کرد: مجوز سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به همت معاونت فرهنگی این واحد به تازگی اخذ شده تا در چاپ، نشر کتاب و اشاعه فرهنگ پژوهش رسالت خود را انجام دهد.

دکتر علی کلانتر نیا با بیان اینکه انتشارات جهاد دانشگاهی جزو معتبر ترین انتشارات در سراسر کشور محسوب می شود، تصریح کرد: مجموعه انتشارات جهاد  دانشگاهی به دنبال چاپ کتاب های اثر گذار در جامعه دانشگاهی است

علیرضا عقیقی مترجم این کتاب اظهار کرد:ا ز سال ۱۳۹۳ موضوع این کتاب را برای نگارش در ذهن داشتم تا در نهایت از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسید.

وی گفت: در مسئله رهبری و مدیریت اولین تئوری که مطرح می‌شود ویژگی‌های شخصیتی مدیران است که به مرور این تئوری از بین رفت و با بروز و ظهور نظریه‌های حرفه‌ای مدیریت و با مطرح شدن مسئله ژنتیک و به خصوص زنتییک رفتاری، موضوع تأثیر ژن بر رفتار در حوزه روانشناسی و حوزه اخلاق و به تازگی در حوزه مدیرت مطرح شده است.

دکتر اصغری صارم که برای نقد کتاب در این مراسم حضور داشت، اظهار کرد: تقابل ژنتیک و محیط یکی از دوگانگی‌هایی است که از ابتدای تاریخ علم روانشناسی به آن پرداخته شده  و از آن به عنوان یکی از مسائل بحث برانگیز یاد می‌شود که آیا وراثت و ژنتیک رفتار فرد را شکل می‌دهد یا محیط و جغرافیایی که فرد در آن پرورش یافته است؟

وی ادامه داد: این دوگانگی همچنان وجود دارد که در نهایت جرج انگل نظریه‌ای دارد تحت عنوان «انسان زیست روانشناخت» یعنی هم به بعد زیستی و ژنتیکی انسان اشاره دارد و هم به بعد رفتارهایی که یک انسان در محیط کسب می کند.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس همدان، کتاب های علمی در مجموعه انتشارات جهاد دانشگاهی شعبه همدان در دست چاپ و در حال دریافت مجوزهای لازم برای چاپ است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا